با ۱۰ برند مطرح دنیا در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید / فیسبوک در این میان جایی ندارد
برندهای حوزه فناوری مانند اپل، گوگل و آمازون توانستند جایگاههای برتر این رتبهبندی را به خود اختصاص دهند در حالی که برندهایی نظیر اسپاتیفای و هارلی دیویدسون محبوبیت کمتری میان مصرفکنندگان داشتند. در زمان نگارش این مطلب ارزش بازار دیزنی معادل ۲۴۰/۲ میلیارد دلار گزارش شده است و به نظر میرسد که با سرویس جدید دیزنی پلاس خود میتواند این ارزش را بیشتر هم کند. اینتربرند نقاط قوت این برند را در تمایز، تعهد و حضور آن میداند و گفته است که ارزش این برند در سال گذشته توانسته ۱۱ درصد رشد داشته باشد. مکدونالد که سرمایه بازار ۱۵۸/۵ میلیارد دلاری دارد، از سال ۲۰۰۳ ارزش برندش در حال رشد بوده و سال گذشته ۴ درصد افزایش ارزش داشته است. سرمایه بازار این سازنده خودرو ژاپنی حدود ۲۲۲ میلیارد دلار است و طی سال گذشته ارزش برندش ۵ درصد رشد کرده است و اینتربرند دلیل این رشد را ارتباطات، اصالت و حضور آن میداند. سامسونگ که یکی از غولهای پیشرو تکنولوژی به حساب میآید با سرمایه بازار ۲۸۴ میلیارد دلاری خود توانسته در سال گذشته ۲ درصد رشد کند و همین موضوع از پاسخگویی، ارتباطات و اصالت این برند نشات میگیرد. با اینکه ارزش برند کوکا کولا در سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته و از سال ۲۰۱۴ این جریان کاهش ارزش برند ادامه دارد، با این حال در این ردهبندی توانسته در جایگاه پنجم قرار بگیرد و این موضوع نشان از قدرت این برند دارد که از حضور، اصالت و تعهد آن نشات میگیرد. سرمایه بازار آمازون ۸۸۵/۳ میلیارد دلار عنوان شده و قدرت این برند را میتوان در پاسخگو بودن، اهمیت و البته حضورش در بازار دانست که توانسته منجر به رشد ۲۴ درصدی برندش شود. با اینکه گوگل در این رتبهبندی در جایگاه اول قرار ندارد اما با توجه به رتبه دومی که به دست آورده به وضوح جایگاه خودش میان مصرفکنندگان را نشان میدهد. سرمایه بازار این شرکت ۸۶۹ میلیارد دلار است و حضور و ارتباطش توانسته رشد ارزش برند ۸ درصدی را برای این شرکت به همراه داشته باشد. این شرکت توانسته با سرمایه بازار یک هزار میلیارد دلاری، در جایگاه اول قرار بگیرد و دیگر رقبا را کنار بگذارد.
متن کامل خبر در سایت راه پرداخت
نظرات