معاون رئیس جمهور در بازدید از پارک علم و فناوری مازندران عنوان کرد: حل مشکلات کشور در همه زمینه‌ها نیازمند کار علمی و پژوهشی است

معاون رئیس جمهور در بازدید از پارک علم و فناوری مازندران عنوان کرد: حل مشکلات کشور در همه زمینه‌ها نیازمند کار علمی و پژوهشی است

دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده، حل مشکلات کشور در همه زمینه‌ها را نیازمند کار علمی و پژوهشی دانست و گفت: لازم است فعالان در شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر به مسائل پسماند و آلایندگی‌های دریای خزر ورود کنند تا بتوانند این معضلات را با نگاه علمی حل کنند. ‎

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، دکتر ابتکار در بازدیدی که با همراهی استاندار مازندران از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری این استان انجام شد، اظهار داشت: هرچقدر در این دو حوزه کار شود و به آن توجه شود بازهم نیاز به کارهای علمی و پژوهشی بیشتر در این بخش‌ها احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان مانند سازمان‌های مردم‌نهاد قادرند در این زمینه بسیار نقش‌آفرینی کنند و از این حیث باید کارکرد خود را به نمایش بگذارند و به کمک بخش دولتی بیایند.

معاون رئیس‌جمهور، حضور بانوان در شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان مدیر و یا محقق و پژوهشگر را یکی از شاخص‌های مطلوب کار کیفی توصیف کرد و اظهار داشت: روند رو به رشد حضور زنان در شرکت‌های دانش‌بنیان خود نقطه قوت است.

در بازدید حدود یک‌ساعته معاون رئیس‌جمهوری و استاندار مازندران از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران، برخی مدیران و کارکنان زن این شرکت‌ها مسائل کاری خود را بیان کردند.

تمامی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان در این بازدید محصولات ارگانیک و با رعایت نکات حفاظت از محیط‌زیست و مصرف کمتر آب بود.

بیش از ۱۶۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مازندران مستقر هستند که مدیریت حدود ۱۰ درصد این شرکت‌ها را بانوان برعهده دارند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری مازندران

    پارک علم و فناوری مازندران

    پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

      نظرات