رشد مبتنی بر فناوری و شرکت های دانش بنیان در خراسان رضوی پیشرو است


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان به نقل از خبرگزاری فارس؛ سورنا ستاری، عصر روز دوشنبه ۲۹ مهرماه سال جاری از محصولات ۱۷ مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارتی پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‌های دانش بنیان در استان فعال هستند و ما مشکلات و مسائل آنان را دنبال می‌کنیم؛ اما مهم این که زیست بوم فناوری در خراسان رضوی شکل گرفته است.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان پول‌ساز هستند و معمولا این شرکت‌هابه دنبال تسهیلات نمی‌روند، بلکه با سرمایه خود فعالیت می‌کنند.

ستاری ادامه داد: با این وجود از این شرکت‌ها طبق قانون حمایت‌های بسیاری انجام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سال گذشته بانک‌ها بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان به این حوزه  تسهیلات دادند؛ اما باز هم تاکید می‌کنم که این شرکت‌ها با دادن وام شکل نمی‌گیرند، بلکه سرمایه خطر پذیر است که باعث توسعه استارت آپ‌ها می شود.

وی همچنین از بهره برداری کارخانه نوآور خراسان رضوی تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: در این کارخانه که الگوی خوبی برای سایر شهرداری‌های کشور است، ما هزینه‌ای نکرده ایم، بلکه این توسط شهرداری مشهد صورت گرفته است.

در ادامه  مدیر مرکز رشد فرهنگی و فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: مرکز رشد فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان رضوی در سال ۹۳ راه اندازی و ۵۰ شرکت را مورد حمایت خود قرار داد و اکنون این شرکت‌ها مستقل شده‌اند.

علیرضا جاوید عرب‌شاهی با اشاره به این که در حال حاضر ۲۹ شرکت دیگر در این مرکز مستقر هستند، افزود: این مرکز ۱۰۰میلیون تومان به هر شرکت در جهت حمایت از آنها وام پرداخت می‌کند.

مدیر مرکز رشد فرهنگی و فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی در ادامه با بیان این نکته که ۱۰درصد درآمد ناخالصی کشورهای دیگر از محصولات و صنایع خلاق‌شان است، خاطرنشان کرد: ما هم باید تلاش کنیم و درآمد کشور در این زمینه را به متوسط جهان برسانیم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات