گفتگو با مدیرعامل صبا ایده؛ نگاهی به تغییرات جدید در سیستم کسب درآمد از آپارات

گفتگو با مدیرعامل صبا ایده؛ نگاهی به تغییرات جدید در سیستم کسب درآمد از آپارات

شکوری مقدم در همین رابطه اشاره می‌کند که پلتفرم‌های اشتراک گذاری محتوا، معمولا به محتواهای تولید شده توسط افراد اهمیت بیشتری می‏‌دهند و امکان کسب درآمد از محتواهای بازنشر شده در هیچ یک از پلتفرم‌های مطرح جهانی وجود ندارد: «ما سعی کردیم با نگاه بومی و شناخت شرایطی محیطی پیرامون، با توجه به تفاوت‌های این دو گروه امکان درآمدزایی برای بازنشرکنندگان ویدیو را نیز در کنار تولیدکنندگان آن فراهم کنیم.» از سوی دیگر آپارات در اطلاعیه خود می‌گوید بازنشر کنندگان ویدیو به ازای هر ۱۰۰۰ دقیقه نمایش ویدیو، ۶۰ تومان درآمد خواهند داشت که البته با شرایطی می‌تواند با ضریب ۳ درصد نیز افزایش پیدا کند. اما آیا قیمتی که آپارات به ازای هر ۱۰۰۰ دقیقه نمایش -برای بازنشر کننده و تولید کننده محتوا- در نظر گرفته، منصفانه است؟ شکوری مقدم در پاسخ به همین سوال، به دیجیاتو می‌گوید: شکوری مقدم درباره معیارهایی که آپارات جهت پرداخت‌های مالی لحاظ کرده، توضیح می‌دهد که پرداخت به تولیدکنندگان محتوا، معمولا ضریبی از درآمد پلتفرم از تبلیغات بر روی آن ویدیو است، تبلیغات به ازای هر بازدید انجام می‏‌شود و مبنای پرداخت به ازای بازدید، برای پلتفرم‌ها بسیار کم ریسک‏‌تر است: «اما در آپارات خلاف این موضوع عمل کردیم زیرا پرداخت به ازای مدت زمان نمایش به بهبود کیفیت محتواها کمک شایانی می‏‌کرد و ما برای حمایت از این تولیدات، این ریسک را پذیرفتیم و مبنای جدیدی را برای پرداخت لحاظ کردیم.» مدیرعامل صبا ایده می‌گوید در این مدل هرچقدر محتواها با کیفیت‌‏تر باشند و مخاطبان زمان بیشتری را به تماشای آن بنشینند، سهم بیشتری را از درآمد تخمینی آپارات برای آن ویدیو کسب خواهند کرد: «طی مشاهدات اخیر ما، مقدار درآمد بعضی محتواها، سهم بسیار قابل توجهی از درآمد آپارات دارند و گاهی این نسبت تا آستانه برابری و حتی بیشتر شدن نیز می‌روند، تا هم تولید کننده و هم باز نشر کننده تحت حمایت سیستم درآمدی آپارات بتوانند با خیالی آسوده محتوا را تولید یا باز نشر کنند.» شکوری مقدم در همین رابطه می‌گوید که اکثر تولیدکنندگان ویدیو، با سیستم محاسبه جدید، ۱۰۰ درصد افزایش درآمد داشته‌اند: «سیستم درآمدزایی جدید قطعا مطلوب تولیدکنندگان است و باعث می‏‏‌شود آنها با نقشه راه وارد تولید محتوا شوند تا بتوانند مخاطب و کاربر را همیشه همراه خود داشته باشند.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

    منبع خبر

    دیجیاتو

    دیجیاتو

    جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

      نظرات