نشست مشترک مجریان طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان

نشست مشترک مجریات طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان دوشنبه ۶ آبان ۹۸ در محل سازمان میراث فرهنگی انجام شد.

در این نشست دکتر قدرت اله شاکری نژاد، سیدرضا علوی، شیما تقی نژاد مجریان طرح و شکراله قاسمی معاون صنایع دستی و ارمغان کیوان کارشناس معاونت صنایع دستی استان خوزستان حضور داشتند.

قدرت اله شاکری نژاد هدف از این نشست را بهره مندی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از ظرفیت های سازمان میراث فرهنگی جهت هرچه بهتر اجرایی شدن بیان کرد. وی خاطر نشان کرد: در این طرح کارفرما معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و ناظر طرح معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی و مجری سازمان جهاددانشگاهی می باشد.

شکراله قاسمی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: حدود ۵۰۰۰ صنعتگر در سطح استان خوزستان داریم که برخی از این افراد محصول خود را در کارگاه ها تولید و در نمایشگاه ها به فروش می رساند. در این بین افرادی هستند که در خانه فعالیت می کنند.

قاسمی افزود: افرادی که از سازمان میراث فرهنگی کارت عضویت دریافت می کنند از سوی این سازمان مورد حمایت قرار می گیرند. یکی از این حمایت ها غرفه هایی است که به صورت رایگان در نمایشگاه های استانی و کشوری جهت فروش محصولات در اختیارشان قرار داده می شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی درخصوص خدمات آموزشی سازمان گفت: افراد مبتدی از آموزش های عمومی و افراد ماهر از آموزش های افزایش کیفیت کالا و بازاریابی بهره مند می شوند.

وی افزود کپوبافی، احرامی بافی، گلیم بافی عبابافی، حصیربافی، مینا صابئین از محصولات صنایع دستی استان هستند. کپوبافی از هنرهای بی رقیب استان خوزستان است که در دنیا بسیار پرطرفدار می باشد. دزفول شهر ملی کپوبافی است که در تلاش هستیم تا آن را به عنوان شهر جهانی کپو بافی معرفی کنیم. خصوصیت همه پسند بودن، میان قیمت بودن و مواد اولیه با بهاء مناسب باعث رونق بازار این هنر در کشور و دنیا شده است.

قاسمی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی آمادگی همکاری جهت شناسایی، آموزش، فروش محصول و همچنین معرفی زنان سرپرست خانوار و پیشران ها را دارد.

سیدرضا علوی در این نشست ضمن بیان اهداف طرح به ایجاد شبکه سازی و خروج افراد از حالت کار جزیره ای و اتصال به بازار اشاره نمود. وی افزود با توجه به موقعیت مرزی استان خوزستان در کشور، امکان اتصال به بازار خاورمیانه وجود دارد.

در پایان جلسه حاضرین از بازارچه صنایع دستی اهواز واقع در خیابان امام شرقی بازدید به عمل آوردند.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان

    منبع خبر

    مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان

    مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان یک مرکز رشد در شهر اهواز می باشد

      نظرات