نجات جان زمین با روش‌های زیستی شتاب می‌گیرد

نجات جان زمین با روش‌های زیستی شتاب می‌گیرد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، نجات جان زمین کمترین نتیجه حفظ محیط زیست است. محیط زیستی که به دلیل صنعتی شدن و برخی اقدامات اشتباه انسان ها رمقی در جان ندارد و به سختی نفس می کشد. نفسی که جان انسان ها و زمین به آن بند است. زمینی که یکی است و تکرار نمی شود.

حفاظت از محیط زیست شعاری است که در تمام کشورها سر داده می شد؛ اما تقریبا همه آنها با توسعه صنایع مختلف خود به گستردگی این معضل دامن می زنند. مشکلات زیست محیطی که در چند سال اخیر رو به افزایش است و سازمان ملل را نیز به سمت و سوی اتخاذ تصمیمات جدی در این زمینه وا داشته است. به گونه ای که در رویکرد جدید سازمان ملل، یکی از بهترین روشهای حرکت به سمت رفع مشکلات زیست محیطی، به کارگیری روش های زیستی اعلام شده است.

«زیست پالایی برای تصفیه آب، خاک و تالاب ها، استفاده از بیوگاز و بهره گیری از زیست فناوری دریا از جمله روش هایی است که می تواند به حفظ محیط زیست کمک شایانی کند.» دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این نکته می گوید: «زیست فناوری اگر به شیوه درست خود مورد استفاده قرار گیرد می تواند به حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال پایدار نیز بیانجامد.»

آن طور که قانعی می گوید: «روش های زیستی، در دنیا به روش های دوستدار محیط زیست معروف هستند. روش هایی که با استفاده از منابع زیستی به دنبال رفع مشکلات و نیازهای انسان است. نیازهای گسترده ای که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود.»

زیست فناوری این توان و پتانسیل را دارد که بتواند در حوزه های مختلفی چون بازیافت پسماندهای انسانی، استفاده درست از طبیعت و مواد بازیافتی، بازچرخانی فاضلاب ها و تولید کودهای بیولوژیکی به انسان خدمات ارائه کند. به طوریکه دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است؛ «اگر زیست فناری در کشور جایگاه اصلی خود را پیدا کند می تواند به یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور بدل شود.»

بنا به گفته قانعی، «اشتغالی که با کمک زیست فناوری در کشور ایجاد می شود یک اشتغال زنده است. چون این اشتغال زنجیره وار به بخش های دیگر نیز مرتبط می شود و می تواند در نهایت منجر به ایجاد زنجیره ای از اشتغال پویا در کشور شود.»

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات