شبکه ملی هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی به‌راه می‌افتد

شبکه ملی هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی به‌راه می‌افتد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار شد.

محمدرضا آی رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در این همایش با اشاره به راه اندازی شبکه ملی هوش مصنوعی در حوزه تصویربرداری پزشکی گفت: ایجاد این شبکه ملی کمکی برای هم افزایی علمی است. زیرا ظرفیت های خوبی برای رشد این حوزه در کشور موجود است و با استفاده از توانمندی محققان به راحتی می توان به رشد این روش نوین در حوزه پزشکی کمک کرد.

آی ادامه داد: البته آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در رابطه با کاربرد هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی اقدامات موثری انجام داده است. برگزاری این همایش نیز در همین راستا است تا با همفکری محققان داخلی و خارجی حاضر در همایش گام های موثری برای پیشرفت برداشته شود و با استفاده از آخرین دستاوردها شبکه هوش مصنوعی در حوزه تصویربرداری را راه اندازی کنیم.

رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز همچنین گفت: با تشکیل این شبکه می توان فعالیت محققان را سرعت داد. اقدامی که از موازی کاری جلوگیری می کند‌. بنابراین از فعالان این حوزه برای پیوستن به این شبکه ملی دعوت می کنیم.

آی در بخش بعدی از کاربردهای فراوان هوش مصنوعی سخن گفت و بیان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه های کشور فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند پس شاهد اتفاقات خوبی برای کشور هستیم.

بر اساس این گزارش، نخستین " همایش هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی" یک آکادمی بین المللی است که تحت نظارت انجمن اروپایی انفورماتیک تصویربرداری پزشکی ۱۲ و ۱۳ آبان ماه در حال برگزاری است.

در این رویداد، مهم‌ترین مفاهیم پایه و کاربردی هوش مصنوعی در رادیولوژی و سایر تصویربرداری‌های پزشکی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی مرور می‌شود.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف رشد فعالیت های این حوزه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات