ورودی و پایه‌های اکوسیستم فناوری استان باید از دانشگاه‌ها شکل بگیرد

ورودی و پایه‌های اکوسیستم فناوری استان باید از دانشگاه‌ها شکل بگیرد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری صبح امروز در دیدار رئیس سازمان فضایی کشور با فعالان کسب‌وکارهای فضا پایه و فناوران و محققان این حوزه در استان گلستان اظهار کرد: باید توسعه متوازن در کشور شکل بگیرد و این موضوع بارها در جلسات مختلف مطرح شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: کشورهای توسعه‌یافته،‌ توسعه را در کل کشور می‌بینند و می‌طلبد که به این مهم نیز در استان گلستان توجه شود و توسعه تنها در تهران و چند کلان‌شهر رقم نخورد؛ بطوری‌که شخصی برای راه‌اندازی یک استارتاپ و کسب‌وکار جدید به شهرهای بزرگ مهاجرت نکند.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهایی که در جلسات مشترک به آن تاکید شده، این است که استارتاپ‌های بزرگ را در شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم و این مهم به ماندگاری کادر تربیت شده در ایران کمک می‌کند و این افراد به خارج از کشور مهاجرت نخواهند کرد.

دکتر غفاری در ادامه به رایج شدن فراگیر بحث‌های استارتاپی و دانش‌بنیانی در ادبیات امروزی اشاره کرد و افزود: این مهم، مزیت ها و زیان‌هایی به همراه دارد که مهم‌ترین مزیت این امر این است که افراد زیادی به این حوزه توجه خواهند نمود و مهم‌ترین آسیب در این خصوص، جزیره‌ای عمل کردن هر بخش برای راه‌اندازی یک اکوسیستم خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تصریح کرد: در استان گلستان با نزدیکی که بین دانشگاه‌های استان، بخش آی.سی.تی و پارک علم و فناوری وجود دارد، تلاش خواهد شد که یک اکوسیستم مشترک ایجاد کنیم و اعتقاد داریم که پایه‌های و ورودی این اکوسیستم باید از دانشگاه‌ها شکل بگیرد و بعد از رشد اولیه و رسیدن به نمونه‌های اولیه، می‌توانیم در مجموعه پارک علم و فناوری آنها را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: از ایجاد مراکز رشد در مجموعه پارک علم و فناوری خودداری و تلاش خواهیم کرد از ظرفیت مراکز رشد دانشگاه‌ها استفاده کنیم؛ در همین راستا در سفر اخیر معاون علم و فناوری رئیس جمهور به استان، راه‌اندازی چندین مرکز رشد و مرکز نوآوری را در دانشگاه‌ها پیشنهاد کردیم؛ با دانشگاه آزاد اسلامی در سه شهر مختلف و در شهر گرگان با دانشگاه علوم‌پزشکی و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مراکز رشد مشترکی را پیشنهاد کردیم.

دکتر غفاری خاطرنشان ساخت: این مسائل در راستای شکل‌گیری درست اکوسیستم فناوری در استان گلستان بود که برای تحقق این امر می‌بایست ورودی سیستم‌ها را از دانشگاه‌ها تنظیم نماییم.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات