برگزاری شواری راهبری طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با حضور رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی

شورای راهبری طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار شنبه ۱۱ آبان ۹۸ در محل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان برگزار شد.

این جلسه با حضور رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و مدیران کل امور بانوان استانداری خوزستان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، و مدیران اجرایی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تشکیل شد. در طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار کارفرما معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و ناظر طرح معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی و مجری سازمان جهاددانشگاهی است که در استان خوزستان در حال اجرا می باشد.

دکتر ارسلان غمگین مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با خوش آمدگویی به حاضرین، برای اجرایی شدن طرح تا پایان سال جاری ابراز امیدواری کرد.

دکتر سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اجرای طرح، یکی از دلایل کندی اجرای آن را شرایط انتخاب زنان سرپرست خانوار دانست. وی در ادامه درخواست افزایش بازه زمانی اجرای طرح را داشت.

دکتر مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی درخصوص شرایط پذیرش زنان سرپرست خانوار گفت: شرایط طرح سخت است اما اجرای آن غیرممکن نیست. با توجه به قابلیت های استان خوزستان امکان اجرای طرح وجود دارد. وی توجه ویژه به مباحث مطرح شده در جلسات آموزشی و ویدیو کنفرانس تاکید کرد و گفت: شناسایی صحیح مزیت های استان اهمیت بسیاری دارد. همچنین آموزش های اصلی و تخصصی باید توسط پیشران ها ارائه شود چون بسیاری از بنگاه های تولیدی خواهان کار با افرادی هستند که بتوانند حتی یک کار کوچک را بسیار خوب و ماهرانه انجام دهند. امامدادی ادامه داد: برای پیشران ها مشوق هایی در نظر گرفته شود که جنبه مالی نداشته باشد. مشوق ها باید جنبه حمایتی و معنوی داشته باشد.

دکتر سیدعلیرضا علوی رئیس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان درخصوص روند اجرای طرح در استان خوزستان توضیحاتی ارائه داد. وی گفت: ستادی برای اجرای طرح در جهاد دانشگاهی تشکیل شده و مسئول ستاد دکتر قدرت اله شاکری نژاد است. وی افزود: این ستاد مجموعه ای از رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی و مرکز رشد سلامت می باشد. جلسات این ستاد در درون سازمان جهاددانشگاهی برگزار می شود. علوی ادامه داد: جلسات متعددی نیز در سطح کمیته اجرایی و راهبری با حضور مدیران برگزار شده است.

دکتر قدرت اله شاکری نژاد مدیر طرح گفت: طی دو ماه گذشته با توجه به رفع تعدادی از ابهاماتی که در اجرای طرح داشتیم سرعت اجرای طرح بیشتر شده است. وی افزود: به منظور شناسایی زنان سرپرست خانوار از مشاوران امور بانوان در فرمانداری ها کمک گرفتیم و اطلاعات متقاضیان را از کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، سمن ها و سایر نهادهای مرتبط به دست آوردیم. مدیر طرح تصریح کرد: با بررسی ۶۰۶ پرونده ارسالی به دبیرخانه طرح ۲۷۸ زن سرپرست خانوار مطابق با شرایط طرح تا کنون شناسایی کردیم که به منظور توانمندسازی این تعداد در حوزه مشاغل خانگی و ارتباط آنها با پیشران ها، جلساتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان و تعدادی از پیشران ها و کارگاه های تولیدی برگزار شده است. شاکری نژاد ادامه داد: با توجه به همدلی که درخصوص اجرای این طرح در استان خوزستان وجود دارد، امور بانوان استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی بدون در نظر گرفتن موقعیت های کارفرما، ناظر و مجری با هم همکاری صمیمانه و گسترده ای داشته و اجرای این طرح را در اولویت کارهای خود قرار دادند که بدین وسیله از مدیرکل امور بانوان استانداری و مسئولین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایت تشکر را دارم.

دکتر سیدسعید حسینی نژاد معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان به زمانبندی اجرای طرح اشاره کرد و گفت: قیود طرح سرعت اجرای آن را کاهش داده و نیاز به زمان بیشتر احساس می شود. وی افزود: کارشناسان اشتغال شهرستان های استان خوزستان را به یک کارگاه آموزشی یک روزه با حضور خانم امامدادی دعوت کردیم تا از تخصص و تجربه این افراد در اجرای طرح استفاده کنیم.

مهندس سید رضا علوی مدیر کمیته اجرایی طرح گفت: با توجه به صنعتی بودن استان خوزستان انجام خدمات صنعتی بسیار مفید است. با توجه به اینکه یکی از مزیت های استان تولید پوشاک است، بحث تولید لباس کار را مد نظر قرار دادیم. وی به مصاحبه با پیشران ها اشاره کرد و گفت: یکی از نگرانی های پیشران ها در همکاری با مشاغل خانگی دریافت محصولات فاقد کیفیت لازم است.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان

    منبع خبر

    مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان

    مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان یک مرکز رشد در شهر اهواز می باشد

      نظرات