پیاده‌سازی استانداردها خدمات آزمایشگاهی ایران را جهانی می‌کند

پیاده‌سازی استانداردها خدمات آزمایشگاهی ایران را جهانی می‌کند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بازار خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی در دنیا یک بازار بزرگ و پربازده است. در این بازار جهانی، متخصصان و محققان راه های کسب دآمد را پیدا می کنند و با استفاده از فناوری های نوین به دنبال افزایش این درآمدها هستند. یکی از راه های افزایش این درآمدها، کسب استانداردهای بین المللی برای تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی است. به گونه ای که به گفته رضا اسدی‌فرد، «مهم ترین راه کسب درآمدهای بین المللی از خدمات آزمایشگاهی، اجرایی سازی استانداردهای ملی و جهانی است.»


یکی از مهم ترین اهدافی که در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالی که نیمی از آن را پشت سر گذاشته ایم، رشد و ارتقای تعاملات و ارتباطات بین المللی آزمایشگاهی است. ارتقایی که مزایای مختلفی چون افزایش درآمدهای ارزی و معرفی خدمات خوب آزمایشگاهی ایران به بازارهای جهانی را در پی دارد. بر همین مبنا، اسدی‌فرد می گوید: « به دنبال افزایش درآمدهای ارزی کشور با کمک ارتقای خدمات آزمایشگاهی و معرفی این خدمات به بازارهای جهانی هستیم. خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی پتانسیل حضور در جهان را دارند.»


«برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان حوزه آزمایشگاهی و معرفی برترین و به روزترین خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی نیز به روند جهانی شدن بازار ایران شتاب می دهد.» مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این نکته تاکید می کند که «موقعیت ایران در دنیا به واسطه تحریم ها، بسیار ویژه است و ارتقای توانمندی جوانان ایرانی به خودکفایی کشور کمک می کند.»


ایران سالها است که یاد گرفته روی پای خود بایستد و بر داشته های بومی و داخلی خود تکیه کند. داشته هایی هرچند اندک اما گرانبها. در همین راستا نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بدو تاسیس با تشکیل ستادهای مختلف و شبکه های ارتباطی تلاش کرده است تا تحقق این امر را سرعت دهد. شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی نیز در بطن همین جریان در تلاش است تا با بهره گیری از توان متخصصان داخلی و استفاده از فناوری های روز جهان قدمی در این مسیر بردارد.
پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات