اسنپ فود و چیلیوری این بار در کمیسیون تجارت الکترونیکی مقابل هم قرار گرفتند

«علی فدایی»، مدیر تامین چیلیوری هم اعلام کرد فروش رستوران‌هایی که با چیلیوری همکاری داشته‌اند در اسنپ فود به شدت کاهش پیدا می‌کرد و به همین دلیل رستوران‌ها تک‌تک از این پلتفرم مهاجرت کردند تا چیلیوری جذابیت خود را برای کاربران نهایی نیز از دست بدهد. اما از سوی مقابل، «مهراد عبدالرزاق»، رییس هیات مدیره اسنپ فود از رویه فعالیت و بازاریابی این پلتفرم دفاع کرد و گفت اسنپ فود به هیچ عنوان الگوریتم و امتیاز رستوران‌ها را به شکل دستی تغییر نداده است. از سوی دیگر «محمد رحمانی»، مدیر حقوقی گروه اسنپ نیز گفت که رای شورای رقابت بر پایه یک استدلال خاص بوده و آن را زیر سوال برد و خبر از تلاش برای تغییر رای در مرحله‌ی تجدید نظر داد. صادقیان می‌گوید تحلیلی که به شکل حدودی وجود دارد این است که ۲ سال پیش، اسنپ فود ۵۰ درصد سهم بازار سفارش آنلاین غذا را در اختیار داشته و سایر رقبا نیز ۵۰ درصد دیگر سهم این بازار را داشته‌اند اما امروز به گفته خودشان عددی بین ۸۰ الی ۹۵ درصد از این بازار را در اختیار گرفته‌اند. رییس هیات مدیره اسنپ فود علت اینکه ۷۰۰ رستوران تصمیم گرفته‌اند فقط با اسنپ فود همکاری کنند را «ایجاد جذابیت» برای آنها اعلام کرد: «پلتفرم ما امکانات محدودی دارد که آنها را به رستوران‌ها پیشنهاد می‌دهیم، به شرطی که ظرفیت خود را به شکل کامل در اختیار ما قرار دهند، چون این برای ما برد بازاریابی دارد.» «محمد رحمانی»، مدیر حقوقی گروه اسنپ نیز در این جلسه اعلام کرد که تمام نگاه شوری رقابت، صرفا به این نکته دوخته شده است که رستوران طرف قرارداد نمی‌تواند با هیچ پلتفرم مشابه دیگری همکاری کند و در صورت همکاری موجب لغو قرارداد یا جریمه می‌شود: با این حال علیرضا صادقیان در این نشست به آنچه رییس هیات مدیره اسنپ فود و مدیر حقوقی گروه اسنپ گفتند، اعتراض کرد و گفت رستوران‌ها به خاطر کیفیت بالاتر اسنپ فود، از این پلتفرم استفاده نمی‌کنند. با این حال رییس هیات مدیره اسنپ فود، اعلام کرد که رستوران‌داران افراد مطلعی برای اظهار نظر در مورد الگوریتم اسنپ فود نیستند و استناد به نقل قول‌های آن‌ها کار درستی نیست.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

    منبع خبر

    دیجیاتو

    دیجیاتو

    جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

      نظرات