همکاری مسئولین طرقبه و شاندیز در توسعه فضای فیزیکی پارک علم و فناوری خراسان


فرماندار شهرستان بینالود (طرقبه و شاندیز)، رئیس اداره راه و شهرسازی و رئیس اداره منابع طبیعی این شهرستان ضمن بازدید از پارک علم و فناوری خراسان، همکاری خود را در توسعه فضای فیزیکی این پارک اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان؛ مهندس حسینی فرماندار طرقبه و شاندیز، مهندس ناصری رئیس اداره راه و شهرسازی، مهندس چکنه رئیس اداره منابع طبیعی این شهرستان و هیات همراه در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان و شرکت های فناور و دانش بنیان آن، همکاری همه جانبه خود را در توسعه  ۵۵۰ هکتاری پارک علم و فناوری خراسان، مصوب شده ی استانداری خراسان رضوی اعلام کردند.

دکتر قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان هم افزایی و یادگیری در علم پارک را حضور در کنار یکدیگر عنوان کرد. وی با اشاره به اهمیت نزدیکی و قرابت شرکت های فناور و دانش بنیان پارک با یکدیگر، بر نزدیکی هرچه بیشتر فضای توسعه ای پارک خراسان با پردیس مرکزی پارک خراسان تاکید کرد تا هزینه های تعامل شرکت ها با یکدیگر نیز کاهش یابد.

مهندس امینی معاون حمایت و پشتیبانی پارک خراسان، رویکردهای تبدیل علم به ثروت و استانداردهای آن در فضایی آرام را بیان کرد و گفت: اکثر پارک های علم و فناوری دنیا که در حومه شهر واقع شده اند، به طور میانگین مساحتی حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ هکتار را دارا می باشند.

وی اظهار کرد: هزینه ایجاد هر شغل در شرکت های دانش بنیان، حدود ۲ تا ۴ میلیون تومان برای دولت هزینه بر است که این در مقایسه با سایر صنایع رقم بسیار پایینی است. وی همچنین نیروی انشانی شاغل در شرکت های پارک خراسان را حدود ۴۲۰۰ نفر دانست که ۸۵ درصد آن ها دارای مدارک تحصیلی لیسانس به بالا و میانگین سنی ۳۰ سال هستند.

مهندس امینی همچنین استان خراسان را به عنوان دومین استان پرجمعیت کشور و درنتیجه لزوم فراهم آوری بسترهای رشد و توسعه فناوری در استان را یادآور شد.

مهندس حسینی فرماندار شهرستان بینالود (طرقبه و شاندیز) ضمن ابراز خرسندی از این بازدید و قرارگیری در فضای علم و فناوری گفت: ما از توسعه فضای فیزیکی پارک علم و فناوری خراسان استقبال می کنیم.

مهندس ناصری تاجور رئیس اداره راه و شهرسازی طرقبه وشاندیز، همچنین آمادگی و حمایت همه جانبه خود را در شناسایی و همکاری با پارک علم و فناوری خراسان و توسعه فضای فیزیکی آن بیان کرد.

شایان ذکر است مسئولین طرقبه و شاندیز در پایان از شرکت های دانش بنیان آهار شرق، بهپویان ایمن منتظر و شرکت فوم آساک بازدید کردند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات