پارک های علم و فناوری بهترین بستر جذب نخبگان دانشگاهی هستند


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حضور دانشگاه ها و مراکز علمی در بخش فناوری و تولید ثروت تعیین کننده است گفت: نخبگان باید بسترهای رشد و توسعه را در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد جستجو کنند.

دکتر منصور غلامی در نشست روسا و مدیران مراکز علم و فناوری و دانشگاه های استان قم در تالار اندیشه دانشگاه قم با اشاره به ظرفیت های علمی کم نظیر شهر قم گفت: وزارت علوم برای تقویت ارتباط بین بخش صنعت و دانشگاه‌‌ها مشوق‌های بسیاری را برای اساتید و مراکز دانشگاهی در نظر گرفته است .

لزوم توسعه علم روز در قم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه شهر قم در کنار سرآمدی علوم حوزوی باید در علوم دانشگاهی هم رشد و توسعه پیدا کند گفت: توجه به فناوری یکی از اولویت های مهم وزارت علوم است و مسیر درست و نهایی انتقال دستاوردهای علمی به جامعه با رویکرد فناوری امکان پذیر است.

دکتر غلامی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های فعلی در جهت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت تلاش کرد تا بتوان نیازهای صنعتی و فناورانه را تامین کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه حمایت و تقویت مراکز علم و فناوری از اولویت های مهم ماست اظهار کرد: حضور دانشگاه‌ها و مراکز علمی در بخش فناوری و تولید ثروت از دانش مورد توجه قرار گرفته و ما پارک‌های علم و فناوری را در دانشگاه‌ها و خارج دانشگاه‌ها به طور جد مورد حمایت قرار داده‌ایم.

مراکز علم و فناوری قطب ترویج علم نافع

وی با بیان اینکه مراکز رشد متعددی در دانشگاه‌ها شکل گرفته که این حاصل حمایت از ورود علم و دانش به سطح جامعه است، تصریح کرد: ما اکنون ۱۹۷ مرکز رشد در دانشگاه‌های کشور داریم و ۴۵ پارک علم و فناوری در کشور فعال است که ۴۲ پارک زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار می‌کنند.

دکترغلامی تصریح کرد: البته پارک‌های دیگری هم در حوزه وزارت بهداشت و معاونت علمی فناوری شکل گرفته‌اند که همگی رشد علمی را پیگیری می‌کنند.

وی اشاره به اینکه دانشگاه ها و مراکز علمی باید به دنبال علم نافع باشند گفت: واقعیت این است که در حال حاضر علم نافع از طریق پارک های علم و فناوری و مراکز رشد محقق می شود.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات