«پارک صنعتی سوژو» میزبان دانش بنیان‌ها شد

«پارک صنعتی سوژو» میزبان دانش بنیان‌ها شد

شهر « سوژو » که آن را بهشت پژوهشگران و هنرمندان می‌نامند امروز میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان شد.

۱۷ سال پیش با همکاری سنگاپوری‌ها شهر جدید سوژو ایجاد شد. شهری فناوری محور با سه منطقه اصلی. بایو وی، نانو پولیس و بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات این سه منطقه اصلی فناوری هستند که هیات ایرانی از محصولات فناورانه این بخش‌ها بازدید کرد.

این شهر فناوری جایگاه ارزشمندی در جامعه علمی و پژوهشی این کشور دارد. دستاوردها و محصولات فناورانه که در این پارک تولید می شود پیشرفت را سرعت می‌دهد.

حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در «سوژو»

شرکت های مستقر در این مناطق فناوری خدمات پیشرفته و نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهند که آشنایی با آنها می‌تواند گامی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و توسعه فعالیت‌هایشان باشد. شرکت‌های مستقر در این پارک همواره در تلاش برای تقویت نوآوری، رقابت و پیشرفت هستند.

همچنین هیات ایرانی از پایگاه صادراتی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک نیز بازدید کرد. پایگاه صادراتی ایران دارای پاویونی است که محصولات شرکت‌های دانش بنیان در آن ارائه می‌شود. فراخوانی نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی منتشر شده است تا شرکت‌هایی که تمایل دارند محصول خود را در این پاویون ارائه دهند. این پایگاه بازاریابی و یافتن شریک تجاری برای این شرکت‌های فناور انجام می‌دهد.

همچنین سال ۹۴ بود که مرکز نانو ایران - چین در شهر سوژو راه اندازی شد. مرکزی که توسعه همکاری‌های حوزه فناوری نانو میان دو کشور را دنبال می کند و در نهایت زیرساخت‌های لازم برای استقرار شرکت‌های فناور ایرانی در منطقه نانو پولیس پارک صنعتی سوژه را ایجاد می‌کند. هیات علمی، فناوری و دانش بنیانی ایران از این مرکز نیز بازدید کرد.

فناوری اطلاعات، سلول‌های بنیادی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، مواد پیشرفته و حوزه سلامت زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است که عازم چین شده اند. در این بازدید هاشمی معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی، مهمدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، سیروس وطنخواه رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت این هیات را همراهی کردند.

هیات علمی، فناوری و دانش‌بنیان به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به چین سفر کرده است. مدیران ۷۰ شرکت دانش بنیان ، فناور و خلاق او را در این سفر همراهی می‌کنند. کمک به توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق ایران به چین و ایجاد زمینه تبادل فناوری در سطح بنگاه‌های دو طرف از اهداف این سفر است.

گزارش از م رکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


پایان پیام/۲۵


اخبار مرتبط:

* تقدیر سونگ تائو از پیشرفت علمی و فناوری ایران

* صادرات دانش بنیان ایران به چین افزایش می‌یابد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات