رگولاتور ما نمیداند چطور استارتآپ را کنترل کند / در پنل «استارتآپها؛ فرصتها و تهدیدها» مطرح شد
رییس هیات مدیره موسسه تراکنش عنوان کرد: «در بحث استارتآپ، باید به این نکته اشاره کرد که استارتآپ یک مفهوم اقتصادی در فضای اقتصاد است، اما موضوع اینجاست که رشد اقتصادی (درخصوص استارتآپها) از کجا میآید و چطور کار میکند؟» استارتآپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه محصول یا خدمت جدید خلق شده و ابهام بالایی دارد. طبق گفتههای قربانی، سه راه برای رشد وجود دارد. نوآوری سومین راه رشد است و درخصوص استارتآپها، موضوع نوآوری اهمیت دارد. در ادمه این پنل، کاشفیپور درخصوص بحث استارتآپ از دیدگاه پدافند غیر عامل توضیحاتی ارائه کرد: «در استارتآپها، ابهام وجود دارد. زرگر در پاسخ به سوال قربانی درباره اینکه «چرا افراد میخواهند با استارتآپها پولدار شوند و خیال میکنند این کسبوکارها ماشین پولسازی است؟» گفت: «استارتآپ کلمه جدیدی است ولی مفهوم جدیدی نیست. این موضوع در دنیا نیز مطرح است و برای ما که در حال توسعه هستیم و نیز حساسیتهای سیاسی داریم، بغرنج است.» ممکن است در ایران یک چنین راه حلی به کار گرفته شود، استارتآپها با هم ادغام شوند، سودشان را به صفر کاهش دهند و رگولاتور قیمتشکنان را جریمه کند.
متن کامل خبر در سایت راه پرداخت
نظرات