پارک علم و فناوری کردستان میزبان نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری

پارک علم و فناوری کردستان میزبان نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، سعیدی، رییس پارک علم و فناوری کردستان، در جلسه‌ای با حضور اعضاء کارگروه هفته پژوهش و فناوری استانی، با اشاره به اهمیت نمایشگاه استانی پژوهش و فناوری، از تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های استان دعوت کرد تا در این نمایشگاه حضور به هم رسانند و از دستاوردهای فناورانه، نوآورانه، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی استان بازدید به عمل آورند.

وی از پارک‌های علم و فناوری به عنوان طلایه‌داران رشد و توسعه پایدار نام برد و گفت: پارک علم و فناوری کردستان با توجه به اینکه یکی از جوانترین پارک‌های کشور است، در این مدت کوتاه توانسته است با جذب و حمایت از نخبگان و فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی نقش به سزایی در ایجاد اشتغال پایدار ایفا کند. سعیدی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، مهمترین ابزار توسعه اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد است، افزود: بر این اساس باید راهکارهایی را برای مردمی کردن اقتصاد یافت تا از این رهگذر بتوان اعتماد و سرمایه اجتماعی را جلب کرد، چرا که  یکی از دلایل توسعه اقتصادی کشورهای غربی توجه ویژه به نقش مردم در بهبود و رونق اقتصاد است.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با تاکید بر مردمی سازی اقتصاد اظهار داشت: یکی از راهکارهای مردمی سازی اقتصاد، به ویژه اقتصاد دانش بنیان و دانایی محور را برجسته نمودن نقش پژوهش و فناوری در زندگی روزمره مردم به ویژه در حوزه ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و تصریح کرد: حمایت از نخبگان و نوآوران و ایجاد زیرساخت های توسعه فناوری برای اشتغال پایدار در داخل کشور و به تبع آن کاهش آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از فرار مغزها، از کارهایی است که باید در اولویت نهادهای پژوهشی قرار گیرد.

سعیدی با اشاره به استقبال آحاد جامعه از نمایشگاه هفته پژوهش در سال گذشته، اظهار کرد: یکی از کارهای شایسته‌ای که در سال گذشته انجام شد، حضور پررنگ دانش‌آموزان و دانشجویان در نمایشگاه سال گذشته بود. وی با تاکید بر رسالت پارک علم و فناوری به عنوان نهادی که باید دارای بیشترین ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان باشد، اعلام کرد: بهتر است در کنار کارشناسان متخصص از دانشجویان در معرفی دستاوردهای و محصولات سازمان ها و دستگاه های مختلف استفاده کنیم و برای آشنایی دانش آموزان با فضای پژوهش نیز برنامه‌های بازدید مدارس در سال جاری با انسجام بیشتری تدارک دید.

رییس پارک علم و فناوری کردستان از دیگر نقاط عطف نمایشگاه سال گذشته را اختصاص غرفه‌ای برای ارائه مشاوره به کسب و کارها و مشکلات سایر سازمان‌ها و ارگان‌های استان دانست که با مشکل مواجه شده بودند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که  لازم است با اطلاع‌رسانی گسترده و هدفمند توسط صدا و سیما در رادیو و تلویزیون و شهرداری در سطح شهر، جامعه را از این اقدام مطلع سازیم و به صورت عملی برای رفع موانع و مشکلات رونق کسب و کار در نمایشگاه هفته پژوهش اقدام کرد تا مردم بتوانند از دستاوردهای هفته پژوهش بهره‌مند شوند.

گفتنی است که نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار استانی سال ۱۳۹۸ در روزهای ۱۶ الی ۲۰ آذرماه جاری در پارک علم و فناوری کردستان برگزار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات