شبکه نوآوری و فناوری مازندران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد

شبکه نوآوری و فناوری مازندران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد

شبکه نوآوری و فناوری مازندران با هدف کمک به توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری و ایجاد ساز و کار ارتباطی بین کنشگران مختلف افتتاح شد.

شبکه نوآوری و فناوری مازندران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و حسین زادگان استاندار مازندران به منظور حمایت از شکل گیری و رشد استارت آپ ها و کسب و کارهای نوین در استان و همچنین توسعه زیست بوم نوآوری در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی و پژوهشی، تسهیل ورود دانشجویان و فارغ التحصیلان  دانشگاهی به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ثروت از فعالیت های فناورانه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، شبکه نوآوری و فناوری براساس تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، استانداری مازندران و ‌پارک علم و فناوری مازندران؛ با هدف کمک به رشد استارت‌آپ ها و کسب و کارهای نوین، با استفاده از ظرفیت‌ بنگاه‌های اقتصادی مازندران از یک‌سو و ظرفیت‌ دانشگاه های موجود در استان از سوی دیگر راه‌اندازی شد.

این شبکه با بهره گیری از ظرفیت بنگاه های اقتصادی و صنایع موجود در استان به ویژه بخش خصوصی در جهت ارتقای زیست بوم نوآوری و همچنین توسعه ظرفیت نوآوری و فناوری در این بنگاه ها از طریق گسترش روابط میان پارک، مراکز رشد فناوری و مراکز نوآوری با بنگاه های اقتصادی، افزایش ارتباطات اثر بخش و شبکه سازی میان جوامع نوآوری و فن آفرینی استان، ملی و بین المللی به منظور ایجاد فرصت های رشد،تسهیل و توسعه محصولات و خدمات و فرآیند های فناوری قابل عرضه به بازار از مرحله آزمایشگاهی تا بازار با رویکرد تشکیل کسب و کار پایدار شکل گرفته است.

به طور کلی شبکه نوآوری و فناوری مازندران ضمن بهره برداری حداکثری از منابع موجود و ظرفیت های استانی در جهت توسعه زیست بوم نوآوری و ایجاد کسب و کارهای نوین، دارایی مزایایی از جمله دستیابی به کارایی جمعی، یادگیری جمعی، ریسک پذیری و همچنین دستیابی به فصل مشترک مجموعه های مختلف دانشی می باشد و نیز این شبکه عمده نیاز های اعضا را جهت توانمندسازی و حضور در بازار کسب و کار پوشش می دهد.

علاقه مندان جهت عضویت در این شبکه می توانند با مراجعه به وب سایت شبکه به نشانی http://minonet.org/  شبکه نوآوری و فناوری مازندران عضو شوند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری مازندران

    پارک علم و فناوری مازندران

    پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

      نظرات