فرودگاه‌ها به تجهیزات ایران‌ساخت مجهز شدند

فرودگاه‌ها به تجهیزات ایران‌ساخت مجهز شدند

" آسمان تجهیز خاورمیانه " یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات ارتباطی فرودگاهی است که در مدت زمان کوتاهی پس از آغاز فعالیت به پیشرفت‌های چشمگیری در این صنعت رسیده است.

آیدا پوری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان " آسمان تجهیز خاورمیانه " درباره محصولات تولیدی این شرکت می گوید: آسمان تجهیز خاورمیانه در زمینه تولید تجهیزات ارتباطی فرودگاهی شامل سیستم سوئیچینگ برج مراقبت، سیستم‌های ارتباطی شرایط بحران فرودگاهی (ماهواره‌ای) و سیمولاتور برج مراقبت فعالیت دارد.

پوری می‌گوید: نمونه مشابه محصولات تولیدی این شرکت در داخل تولید نمی‌شود و درگذشته نیز این تجهیزات که عموما تولید کشورهای اروپایی بود وارد کشور می‌شد که طی ۵ سال گذشته این شرکت تنها تامین کننده این تجهیزات در فرودگاه‌های کشور بوده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با تولید این تجهیزات به ازای هر سیستم مبلغ ۴۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی برای کشور صورت گرفته است.

پوری در رابطه با کیفیت و استاندارد این قبیل تجهیزات توضیح داد: به دلیل قواعد و پروتکل‌های که در مورد تجهیزات فرودگاهی وجود دارد برتری تکنولوژی در این تجهیزات وجود ندارد چرا که برای هر دو نوع تولید داخلی و خارجی این پروتکل‌ها ثابت است.

مدیرعامل شرکت " آسمان تجهیز خاورمیانه " درباره قیمت تمام شده تجهیزات ساخت داخل می گوید: قیمت تمام شده تجهیزات داخلی بسیار پایین‌تر از نمونه مشابه خارجی است و در مواقعی قیمت تمام شده محصول داخلی یک دهم قیمت نمونه خارجی است.

وی درباره میزان فروش محصولات شرکتش می‌گوید: در سال جاری حدود ۴ میلیارد تومان قرارداد برای تجهیز ۶ فرودگاه با شرکت فرودگاه‌های کشور انعقاد شده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

× تجهیزات فرودگاهی بومی‌سازی می‌شود

× تجربه پروازهای ایمن‌تر با کمک فناوری‌های مکان‌محور

× تحول صنعت حمل و نقل کشور در گرو توسعه هوانوردی عمومی

× ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان و خریداران محصولات هوانوردی عمومی ساخت داخل

× تحول صنعت هوایی با هموارکردن راه شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به این حوزه



لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات