در بازه یک هفتهای قطع اینترنت، پنج هزار وبسایت به ابر آروان پیوستند / ابر آروان چگونه به این کسبوکارها خدمات خود را ارائه داد؟
با توسعه ابزار مسیریابی هوشمند کمک کرد تا کسبوکارها بدون نیاز به انتقال سرورهای خارج از کشورشان به زیرساخت رایانش ابری ابر آروان، با کمترین هزینه و تغییر مشکلشان را حل کنند. تنها تغییر، افزایش حداقل موجودی کیف پول فقط و فقط برای ایجاد ابرک جدید و بدون هیچگونه تغییر قیمت بود، با این توضیح که مازاد مبلغ مصرف به حساب کاربران بازگردانده خواهد شد. دقایقی پس از مشخص شدن وضعیت قطعی نسبتا کامل اینترنت کشور در بعدازظهر روز شنبه، تلاش تیم فنی برای برقراری اتصال به اینترنت از طریق تنها دیتاسنترهای دارای اینترنت بینالملل آغاز شد. دمدستترین راهحل، پیشنهاد به کسبوکارهای دچار مشکل برای انتقال سرورهای خارج از کشورشان به زیرساخت رایانش ابری ابر آروان بود، اما ترجیح ابر آروان پیدا کردن راهحلی فنی برای کمترین ایجاد تغییر و کمترین هزینه برای کسبوکارها بود. پاسخگویی به این حجم افزایش مشتری و کاربرانشان، اگرچه بدون اختلال نبود اما با وجود مشکلات گسترده در زیرساخت کشور با کمترین اختلال ممکن انجام شد و امکان دسترسی هزاران کسبوکار ایرانی به اینترنت را بهوجود آورد. دسترسی به اینترنت روز پنجشنبه ۳۰ آبان با ورود دیتاسنترهای اپراتور همراه اول به مدار تقویت شد، بهدنبال آن، از روز جمعه دیتاسنتر ایرانسل و باقی سرویسدهندگان اینترنتی وارد مدار شدند و وضعیت دسترسی به اینترنت برای این کسبوکارها شکل پایدارتری پیدا کرد. در این مدت، دسترسپذیری وبسایتها برای کاربرانشان با فعالسازی CDN یا شبکه توزیع محتوا محقق و دسترسی خود کسبوکارها به اینترنت با فعالسازی یک ابرک از محصول رایانش ابری ابر آروان تامین میشد. از بین کاربران اینترنتی کشور بیش از ۸۰ درصد از گوشیهای همراه که بیشتر مربوط به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بودند، استفاده میکردند و عملا دسترسی به اینترنت نداشتند، ابر آروان بهکمک قابلیت روتینگ، تمامی درخواستهای آنان را بهسمت دیتاسنترهای فعال خود تغییر مسیر میداد تا درخواستها به وبسایتهای فعال بر بستر ابر آروان برسند. از میان این هشت اپراتور، ابر آروان در هر سه دیتاسنتر سرویسدهندهٔ فعال شامل آسیاتک، مبیننت و افرانت حضور داشت و توانست دسترسی دائمی به اینترنت را بهکمک ابزار مسیریابی هوشمند حفظ کند. ابر آروان اصلیترین روزنه اتصال وبسایتها و کسبوکارهای آنلاین به اینترنت شد، در نتیجه، حجم بالایی از درخواست به سمت شرکت آمد تا جاییکه تقریبا تمامی ظرفیت آروانیها در حال کمک به تیمهای فروش و پشتیبانی برای پاسخگویی به تلفنها و تیکتها بودند. ابر آروان برای سرویسدهی به کسبوکارهای آنلاین ایجاد شده است و وظیفه دارد در هر وضعیتی تا جای ممکن دسترسپذیری آنها را تامین کند. این موضوع در وضعیت ویژه کشور باعث شد نهادهای نظارتی برای کنترل و کاهش تعداد سرویسدهندگان VPN از ابر آروان بخواهند در کمتر از یک ساعت سیستم پرداخت Pay-As-You-Go خود را قطع کند وگرنه دسترسی تمام سرویسهای ابر آروان به اینترنت قطع شود. ابر آروان راه اول را انتخاب کرد و بدون تبلیغات و اطلاعرسانی، تلاش کرد برای تمامی وبسایتها و کسبوکارهایی که در این موقعیت به سراغ ابر آروان آمده بودند، در کمترین زمان، اتصال به اینترنت را برقرار کند. همچنین این تصمیم باعث شد فعالیت VPN Providerها محدودتر شود و بهدنبال آن سرویسدهی به هزاران کسبوکار و وبسایتی که از ابر آروان استفاده میکنند نیز بدون اختلال چشمگیری ادامه پیدا کند. از سوی دیگر، شاید در روزهای گذشته با اتفاقات پیشآمده و افزایش مشتریان، فروش ابر آروان افزایش پیدا کرد، اما این باعث خوشحالی هیچیک از آروانیها نشد، چرا که این اتفاقات پیhمدی بسیار پرهزینهتر دربرداشت که دامنگیر تمامی کسبوکارهای آنلاین از جمله ابر آروان خواهد شد و آن خدشهدار شدن اعتماد عمومی به سرویسهای ایرانی است.
متن کامل خبر در سایت راه پرداخت
نظرات