رویداد عرضه محصولات کاربردی دانش‌بنیان و فناور در حوزه بلایای طبیعی برگزار می‌شود

رویداد عرضه محصولات کاربردی دانش‌بنیان و فناور در حوزه بلایای طبیعی برگزار می‌شود

برای جلب توجه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و فناور به این حوزه، شبکه ملی فن بازار ایران « نخستین رویداد و نمایشگاه معرفی محصولات کاربردی شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه سیل و بلایای طبیعی » را بر گزار می‌کند.

با توجه به شرایط تحریم و نوسانات ارزی، تامین برخی از اقلام امداد و نجات مورد نیاز در زمان وقوع حوادث طبیعی با مشکلاتی مواجه شد.

این در حالی‌است که در داخل کشور، شرکت‌های دانش بنیان و فناور بسیاری وجود دارند که توانایی تولید محصولات کاربردی با هزینه بسیار پایین‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی را دارا هستند، ولی به دلایل گوناگون ممکن است امکان معرفی و عرضه این محصولات را نیافته باشند.

عدم امکان تامین سریع برخی از این اقلام امدادی مانند چادر و وسایل سیار گرمایشی در زمان حادثه ممکن است زمینه تشدید بحران در امداد رسانی را فراهم کند.

میلاد صدرخانلو رئیس شبکه فن بازار ملی در این رابطه گفت: « شبکه فن بازار ملی از شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف برای عرضه و معرفی محصولات حمایت می‌کند و با توجه به سیاست راهبردی این شبکه که مبتنی بر شناسایی نیازها و یافتن پاسخی فناور و دانش بنیان برای این نیازها است، تلاش داریم تا در زمینه تهیه محصولات و تولیدات مورد نیاز در زمینه بلایای طبیعی و سیل نیز در چهارچوب امکانات و قوانین، حمایت‌های شبکه را گسترش دهیم».

بر این اساس نخستین رویداد و نمایشگاه معرفی محصولات کاربردی شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه سیل و بلایای طبیعی در دهم دی ماه ۹۸ برگزار می شود .

در این رویداد که با هدف پیشگیری از تبعات و خسارات سیل و بلایای طبیعی برگزار خواهد شد، محصولات و فناوری‌های کاربردی شرکت‌های دانش بنیان و فناور به سازمان‌های بهره بردار از جمله هلال احمر، سازمان مدیریت بحران، شرکت ملی گاز ایران، آتش نشانی و... عرضه می‌شود

تاکنون بیش از ۵۰ شرکت فناور برای شرکت در این این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند و بنا بر اعلام شبکه فن بازار ملی ایران، تعداد متقاضیان در حال افزایش است.

حوزه‌های اصلی این رویداد عبارتند از: تجهیزات اسکان، تجهیزات و اقدامات محافظتی و تصفیه کننده‌های آب (شرب، استحمام).

همچنین انواع محصولات کاربردی نوآورانه و فناورانه مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

علاقه مندان می توانند، جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت شبکه فن بازار ملی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس http://techmart.ir/ مراجعه کنند.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

برای نخستین بار ۳۴ اختراع توسط شبکه فن بازار ملی ایران فروخته شد

رئیس شبکه فن بازار ملی ایران: لرستان به یکی از فن‌بازارهای مهم کشور تبدیل شود

فستیوال نوآوری‌های صنعت دارویی

فراخوان فستیوال نوآوری‌های صنعت رنگ و رزین اعلام شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات