تبدیل ایده‌ها به فناوری سرعت گرفت

تبدیل ایده‌ها به فناوری سرعت گرفت

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری ۶ کارگاه آموزشی و ۲ وبینار در حوزه‌های خلاقیت، مالکیت فکری و ثبت اختراع توانمندسازی افراد برای ثبت ایده‌هایشان را دنبال می‌کند. اختراعات در حوزه سلامت، علامت تجاری، هنر مطالعه پتنت، آشنایی با مالکیت فکری، جستجوی پتنت و ثبت علامت تجاری و برند از عناوین این کارگاه‌ها است.

حضور در این کارگاه‌های آموزشی آشنایی اعضای هیئت علمی و دانشجویان با مباحث مربوط به مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین‌المللی، روش‌های جستجوی اختراعات، چگونگی ثبت داخلی و خارجی اختراع و همچنین تشویق محققان و مخترعان و ارتقای سطح علمی آن‌ها در حوزه مالکیت فکری و ثبت اختراع را به دنبال دارد.

ثبت اختراع برای شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارها جایگاه مهمی دارد. ایده و نوآوری زمانی که به فناوری تبدیل شود قابلیت عرضه در بازار را دارد، برای رسیدن به این مرحله ثبت اختراع باید انجام شود. ثبت اختراع به عنوان ابزاری برای حفاظت از دارایی‌های فکری دارای اهمیت است. کانون پتنت معاونت علمی نیز با برگزاری این کارگاه‌ها در مسیر افزایش سطح آگاهی دانشجویان و اساتید برای ثبت اختراع آنها گام برداشته است. همچنین ۵۶ دفتر همکار در مراکز علمی و تحقیقاتی با کانون همکاری دارند تا برگزاری این کارگاه‌های آموزشی تسریع شود.

پایان پیام/۲۵


اخبار مرتبط:

* فرهنگ ثبت اختراع در مراکز علمی کشور توسعه می‌یابد

* کارگاه آموزشی «مالکیت فکری و ثبت پتنت» برگزار می‌شود

* ورود محصولات دانش‌بنیان به بازار با ثبت اختراع شتاب می‌گیرد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات