فناوری‌های دریایی را توسعه می‌دهیم

فناوری‌های دریایی را توسعه می‌دهیم

در این میان کشورهای صاحب دریا برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های خود در حوزه دریا برنامه‌هایی راهبردی تدوین کرده‌اند تا بتوانند از این پهنه آبی و پرسود به اهداف سیاسی و اقتصادی خود رونق دهند.

فناوری‌های حوزه دریایی در بخش‌های مختلفی به کار می‌آیند که همه این حوزه‌های می‌توانند هر کدام به شکلی مجزا زیست‌بومی از کسب و کار و اشتغال در کشور ایجاد کنند. زیست‌بومی که با خلاقیت و نوآوری تحولی بزرگ در اقتصاد کشورها ایجاد می‌کند.

گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از مجموعه‌های پیشرو در حوزه دریایی است تلاش می‌کند با رصد پیشرفت‌های فناوری این صنعت در دنیا، اقتصاد دریایی را در کشور رونق دهد.

این کار نیز با اقدامات مختلفی صورت می‌گیرد که یکی از این اقدامات، راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری تخصصی حوزه دریا است. کاری که می‌تواند نویدبخش باز شدن دروازه‌های صنعت دریایی به روی استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و ستاب‌دهنده‌‌های تخصصی باشد.

شرکت‌هایی که بر مبنای ایده‌های نو شکل گرفته‌اند و دغدغه توسعه فناوری و نوآوری دارند. ضروریاتی که اساس تغییر و تحول هر صنعتی هستند. بر همین مبنا این گروه، با هدف ارتقای سطح علمی و صنعتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بومی منطقه، ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی، تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان دریایی، کارآفرینی و اشتغال مولد از طریق ارائه حمایت‌ها و خدمات مختلف و جذب حمایت مالی صنایع دریایی برای ساخت یا فروش محصولات دانش‌بنیان، اقدام به راه‌انداز مرکز رشد و نوآوری تخصصی حوزه دریا کرده است.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳


اخبار مرتبط:

ورود فناوری های جدید به صنایع دریایی کشور

فناوری‌های نو در حوزه دریایی معرفی می‌شوند

انتشار نقشه راه فناوری های دریایی ایران

فناوری های نوین دریایی منجر به افزایش پایش های زیست محیطی می شود


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات