«راه‌انداز» ایران‌ساخت رقیب جدی نمونه‌های خارجی شد

«راه‌انداز» ایران‌ساخت رقیب جدی نمونه‌های خارجی شد

سافت استارتر( soft starter ) به معنی چیزی‌ست که استارت یا همان راه اندازی را نرم انجام می‌دهد و سافت استارت ( soft start ) به معنی راه اندازی نرم است،  بنابراین با وصل کردن این دستگاه به الکتروموتور می توانیم این دستگاه را به صورت نرم راه اندازی کنیم .

حذف جریان هجومی و چرخش لحظه ای در زمان راه اندازی، افزایش طول عمر موتور و پمپ ها، همچنین افزایش قابلیت اطمینان و راندمان سیستم، از مزیت های این دستگاه است.

از دیگر مزایای سافت استارتر می‌توان به کاهش سایز کابل‌ها و کلیدهای اتصال به شبکه به علت کاهش جریان موتور، به استارت و استپ سیستم بدون ضربه کاهش هزینه‌ها، مخصوصا هزینه‌های تعمیر و نگهداری و شتاب گیری و شتاب دهی نرم اشاره کرد.

تا چند سال پیش از این تمامی سافت استارترهای مورد استفاده در صنایع کشور از طریق واردات تامین می شد، که عمدتا نیز ساخت کشورهای اروپایی بود. ولی اکنون با تلاش یک کارآفرین در آذربایجان شرقی این دستگاه‌ها با دانش و توان بومی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته مهدی فتحعلی پور مدیرعال شرکت " آراز تابلو توان تبریز " محصول دانش بنیانی که توسط شرکتش تولید می شود از نظر کیفیت و استاندارد با نمونه مشابه خارجی آن برابری می کند. و این شرکت اولین و تنها تولیدکننده سافت استارتردر داخل کشور است و هیچ نمونه مشابه داخلی از آن در بازار داخل وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت «آراز تابلو توان تبریز» از کاربرد محصولی که تولید کرده است گفت: کاربرد اصلی سافت استارتر در صنعت آب است و و البته در بسیاری از صنایع نیز می تواند کاربرد داشته باشد. و عده مشتریان شرکت اداره های اب منطقه ای و جهاد کشاورزی هستند.

وی درباره مشکلاتی که پیش رویش قرار دارد گفت: متاسفانه در داخل کشور به دلیل مسائل و مشکلات گوناگون به دنبال دریافت گواهینامه استاندارد هستیم و همزمان نیز کارهای ابتدایی لازم جهت دریافت گواهینامه‌ها و استانداردهای بین الملی در دست اقدام است.

فتحعلی پور می گوید: با تولید این محصول توانسته برای ۱۶ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات