ما در کشور همه ظرفیت ها را داریم تا بتوانیم مسائل کشور را حل کنیم

ما در کشور همه ظرفیت ها را داریم تا بتوانیم مسائل کشور را حل کنیم


دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: ما در کشور همه ظرفیت ها و توانمندی ها را داریم تا بتوانیم مسائل و مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

دکتر ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست مسئولین و شرکت های پارک علم و فناوری خراسان گفت: ما در کشور همه ظرفیت ها و توانمندی ها را داریم تا بتوانیم مسائل و مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان؛ دکتر ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریصبح امروز پنجم آذر ماه ۹۸ از پارک علم و فناوری خراسان و شرکت های فناور و دانش بنیان آن بازدید کرد و در نشستی مشترک با مسئولین و شرکت های پارک علم و فناوری خراسان گفت: ما در کشور همه ظرفیت ها و توانمندی ها را داریم تا بتوانیم مسائل و مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

در این نشست مباحثی درخصوص فرهنگ مصرف بهینه آب، پایلوت های آزمایشی برای چگونگی کاهش مصرف آب، مدیریت پسماند، آب مود نیاز بخش کشاورزی، سازوکارهای ساخت و ساز شهری در زمینه تامین آب غیرشرب و فضای سبز، جمع آوری آب باران، هوشمند سازی کشاورزی و … مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از دستاوردهای شرکت های پارک علم و فناوری خراسان گفت: این تلاش ها و حرکت های جهادی علمی باید ادامه دار باشد تا به رشد و توسعه علم و فناوری در کشور منجر شود.
وی گفت: در این شرایط بحرانی، باید اقداماتی از این قبیل در شرکت های فناور و دانش بنیان انجام شود تا مشکلات حل شوند وما باید با ارائه این خدمات، دین خود را به کشور ادا کنم.

ایشان لازمه استمرار کسب و کارهای این حوزه و چنین جریانات علمی را اتصال به نیاز مردم در این خصوص دانست و اظهار کرد: ما در کشور همه ظرفیت ها و توانمندی ها را داریم تا بتوانیم مسائل و مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

دکتر قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز ضمن اشاره به برگزاری اولین تور فناوری نفت در کشور توسط پارک علم و فناوری خراسان، پیشنهاد برگزاری تور فناوری آب را مطرح کرد تا با روشی سیستماتیک برای دستگاه های ذیربط و متقاضیان ارائه شود.
دکتر لطفی سرپرست بنیاد نخبگان استان گفت: توانایی های شرکت های پارک خراسان بسیار بالاست و باید اطلاع رسانی خوبی در بیان این توانمندی ها به کشور انجام شود.
وی گفت: باور کنیم که تکنولوژی بعضی از شرکت ها آنقدر بالاست که میتوان صادرات تکنولوژی داشته باشیم و این امر می تواند در پایداری تولید کمک کننده باشد.

مهندس تفضلی معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناوری پارک خراسان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۴۰ شرکت در پارک خراسان مشغول به فعالیت هستند و تاکنون بیش از ۸۰۰ طرح و شرکت در این پارک مورد حمایت قرار گرفته است، گفت: ظرفیت های خوبی در این حوزه در شرکت های پارک خراسان وجود دارد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات