محصول دانش‌بنیان ایران به ۴ کشور جهان صادر شد

محصول دانش‌بنیان ایران به ۴ کشور جهان صادر شد

شرکت دانش‌بنیان « کنترل سیستم خاورمیانه » در زمینه‌های اتوماسیون صنعتی، ابزار دقیق، الکترونیک و اپتوالکترونیک با هدف ارتقاء، بومی‌سازی و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین مشغول به فعالیت است.

وهاب سلگی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کنترل سیستم خاورمیانه» گفت: این شرکت محصولات مختلفی از جمله رفرکتومتر اینلاین، رفرکتومتر آزمایشگاهی، کانداکتیویتی متر اینلاین، فلومتر الکترومغناطیسی، رفرکتومتر پرتابل، کانداکتیویتی متر آزمایشگاهی، مولتیمتر آزمایشگاهی و فلیم فتومتر را تولید می کند.

وی درباره یکی از چند محصول تولیدی این شرکت به نام رفرکتومتر این-لاین پریسماتک گفت: این دستگاه یک سنسور اپتوالکترونیکی است که همزمان با عبور محلول از یک مجرا (Real-Time) ، غلظت آن را در واحد Brix% اندازه‌گیری می‌کند.

سلگی ادامه داد: این سنسور قادر است غلظت محلول مذکور را، با ارسال سیگنال‌های کنترلی برای کاراندازهای صنعتی متداول به طور اتوماتیک کنترل کند.

به گفته مدیرعامل شرکت «کنترل سیستم خاورمیانه» مهمترین مزیت استفاده از رفرکتومتر (بریکس متر) این-لاین، افزایش سرعت پاسخ‌دهی به تغییرات غلظت محلول در حین انجام فرآیند تولید است. یکی از کاستی‌های مهم در رفرکتومترهای (بریکس متر) این-لاین موجود این است که برای کنترل غلظت نیازمند کنترل کننده خارجی است؛

سلگی بیان کرد: پس از اندازه‌گیری غلظت محلول در پروسه توسط رفرکتومتر، برحسب غلظت اندازه‌گیری شده، یک سیگنال خروجی آنالوگ با اندازه ۴-۲۰ mA برای یک کنترلر دیگر مانند PLC ارسال می‌شود و کنترلر، با کنترل کاراندازها سیستم را در حالت مطلوب قرار می دهد. اما در رفرکتومتر اینلاین پریسماتک کاربر می تواند مستقیما و بدون استفاده از هر گونه کنترلر دیگری پروسه مورد نظر را با استفاده از خروجی‌های PID آنالوگ، رله ای و دیجیتال کنترل کند.

صادرات  به رفرکتومتر ایران‌ساخت به ۴ کشور دنیا

این فعال فناور به صادرات محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: محصولات این شرکت به کشورهایی همچون کانادا ، ترکیه، رومانی، افغانستان صادر شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کنترل سیستم خاورمیانه» ارزش ریالی صادرات این محصولات چیزی در حدود یک میلیارد تومان برآورد می شود.

وی همچنین گفت: با تولید این تجهیزات برای ۱۶ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

سلگی به واردات نمونه مشابه محصولات تولیدی این شرکت اشاره و بیان کرد: نمونه مشابه این محصول نیز به کشور وارد می‌شود که محصول تولیدی این شرکت به لحاظ کیفیت و استاندارد قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی آن است.

مدیرعامل شرکت «کنترل سیستم خاورمیانه» درباره قیمت این محصول گفت: تفاوت قیمت این محصولات با نمونه مشابه خارجی متفاوت است ولی در حالت کلی حدودا قیمت محصول ایرانی ۵۰ درصد ارزان تر از محصول خارجی است.

این فعال فناور از رقم ارز صرفه جویی شده از تولید این محصول گفت: با تولید این محصول سالیانه چیزی در حدود ۵۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی صورت می گیرد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات