عمر کارکرد تجهیزات صنعتی افزایش پیدا می‌کند

عمر کارکرد تجهیزات صنعتی افزایش پیدا می‌کند

لایه‌نشانی شیمیایی بخار از جمله روش‌های پوشش‌دهی است که می‌تواند برای ایجاد پوشش‌های فلزی و غیرفلزی، کاربیدی، نیتریدی، اکسیدی و بین‌فلزی استفاده شود .

آی بلاک یکی از مجموعه شیرهایی است که از چند قسمت مختلف تشکیل می‌شود و بر سر چاه نفت بسته می‌شود. نفتی که از سر چاه بیرون می‌آید حاوی ناخالصی‌های فراوان و ذرات ساینده بسیار ریز است.

این شیر علاوه بر شرایط سایش فرسایشی با خوردگی نیز مواجه است و می‌توان با استفاده از آلیاژهای مقاوم به خوردگی و سایش به روش جوشکاری Hot Wire Cladding سطوح داخلی این شیر را روکش‌کاری کرده و عمر کاری آن را افزایش داد.

احسان ثابت‌پور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پلاسماتک سپاهان» درباره فعالیت این مجموعه گفت: این شرکت در ساخت و پوشش‌دهی قطعات به روش hp-hvof (انواع آلیاژهای سرامیکی، سرمت، تنگستن کارباید، استلایت و ... جهت ایجاد مقاومت به سایش و خوردگی) نیتراسیون پلاسمایی تحت خلا، کلدینگ انواع سوپر آلیاژها از قبیل اینکونل ۶۲۵، استلایت ۶ ، اجرای عملیات لپینگ بر روی سطوح تخت مشغول به فعالیت است.

وی به جدیدترین محصول این شرکت اشاره و بیان کرد: اجرای پوششش‌های سوپر آلیاژ استلایت ۶ و ۱ بر روی قطعات صنایع فولاد به روش hot wire tig –mig و به صورت تمام اتوماتیک بدون هرگونه ترک از جمله محصولات جدید شرکت است که تنظیم پارامترهای مختلف جهت حصول بهترین نتیجه در واحد تحقیق و توسعه این شرکت نهایی شده است.

مدیرعامل شرکت «پلاسماتک سپاهان» ادامه داد: این پوشش عمر کارکرد قطعات بیرینگ را تا ۳ برابر افزایش می دهد و نکته قابل توجه این است که در روند تولید هیچ گونه توقفی صورت نمی‌گیرد.

کاهش توقف فعالیت و افزایش بهره‌وری

این فعال فناور به اهمیت تولیدات این شرکت اشاره و بیان کرد: با توجه به هزینه‌ای که به طور متوسط سالیانه بابت تعمیرات و استهلاک قطعات و تحهیزات مختلف در صنایع کشور صورت می‌گیرد افزایش عمر این قطعات که توسط روش‌های نوین مهندسی سطح در شرکت پلاسماتک انجام می‌شود که موجب کاهش چشمگیر توقف تولید و نهایتا افزایش بهره‌وری صنایع مختلف می‌شود.

ثابت‌پور به بیان برنامه‌های آتی این شرکت پرداخت و بیان کرد: برنامه طرح و توسعه شرکت تمرکز بر روی صادرات و به دنبال آن تولید بیشتر و گسترش خط تولید است که این کار باعث جذب نیرو و کار بیشتر هم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت «پلاسماتک سپاهان» بیان کرد: با تولیدات این شرکت سالیانه از خروج ۶۰۰ هزار دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

ثابت‌پور از میزان اشتغال‌زایی که در شرکت «پلاسماتک سپاهان» ایجاد شده است گفت: با تولیدات این شرکت برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۵ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط:

* محصولات دانش‌بنیان ایرانی در مسیر بازارهای خارجی

* آلیاژهای مورد نیاز صنعت ایران ساخت شد

* «چدن نشکن» ساخت داخل پایه‌های صنعت برق را محکم کرد

* تامین نیاز صنعت نیروگاهی با تولید دانش بنیان شتاب گرفت

* فناوری ذوب گزینشی پودر به کمک لیزر در کشور بومی‌سازی شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات