افت فیسبوک و رشد واتساپ در سه ماه آخر سال 2017

افت فیسبوک و رشد واتساپ در سه ماه آخر سال 2017

مارک زاکربرگ گزارش مالی فیسبوک در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرد؛ براساس این گزارش واتساپ 1/5 میلیارد کاربر دارد که روزانه 60 میلیارد پیام را بین یکدیگر رد و بدل می‌کنند.

به گزارش اکوسیستم، تا ماه جولای سال 2017 میلادی تعداد کاربران فعال ماهانه این اپلیکیشن 1/3 میلیارد نفر و کاربران روزانه آن یک میلیارد نفر بوده است. زاکربرگ در این گزارش به رشد چشمگیر قابلیت استوری فیسبوک اشاره کرد و اعلام نمود که در حال حاضر اینستاگرام و واتساپ به ترتیب محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای به اشتراک گذاری استوری هستند.

قابلیت استوری که از اپلیکیشن اسنپ چت کپی شده است، هم اکنون در اینستاگرام و واتساپ روزانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که در مقایسه با استوری اسنپ چت با ۱۷۸ میلیون کاربر، رقم قابل توجهی است.

برخلاف واتساپ، تعداد کاربران فعال فیسبوک در روز از ۱۸۵ میلیون نفر در آمریکا و کانادا به ۱۸۴ میلیون نفر تقلیل یافته است. ظاهرا فیسبوک برخلاف زیرمجموعه‌هایش اوضاع خوبی ندارد؛ علیرغم تلاش‌های این کمپانی برای تغییر بخش News Feed، استفاده از این شبکه اجتماعی به ۵۰ میلیون ساعت در روز کاهش یافته است.

به علاوه وب‌سایت Recode گزارش داد که فیسبوک با وجود رشد 14 درصدی در سه ماه متوالی، تعدادی از کاربران خود در آمریکا و کانادا را از دست داده است. آمار کاربران فعال ماهانه نیز بدون هیچ تغییری روی مرز ۲۳۹ میلیون نفر باقی مانده است.

به گزارش ریکود، علیرغم آنکه کاربران فعال فیسبوک در ماه به 1/4 میلیارد نفر رسید اما سرعت رشد کاربران آن با افت محسوسی روبرو است و کندترین روند خود را ثبت کرد؛ البته مارک زاکربرگ قبلا این اتفاق را پیش بینی کرده بود، اما معتقد است که این موضوع در دراز مدت می‌تواند به نفع فیسبوک باشد.

درنهایت با جمع بندی تمام این آمار و ارقام، میزان درآمدهای کلی فیسبوک از ۲۷/۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۴۰/۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسید، البته بخش عمده‌ای از این افزایش درآمد مربوط به اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ و اینستاگرام بوده است.

    نظرات