با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت؛ انعقاد چندین تفاهم‌نامه میان یک شرکت دانش بنیان با صنایع هوایی به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت؛ انعقاد چندین تفاهم‌نامه میان یک شرکت دانش بنیان با صنایع هوایی به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت سروهیدرولیک پویا گفت: در رویداد صنعت هوایی که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد شرکت ما توانست چندین تفاهم‌نامه به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال با چند شرکت فعال در صنعت هوایی منعقد کند که امیدواریم با حمایت‌های صندوق نوآوری بتوانیم این تفاهم‌نامه‌ها را به قرارداد تبدیل کنیم.
به گزارش روابط عمومی‌صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، محمدمهدی ایزدپناه، مدیرعامل شرکت سروهیدرولیک پویا که در مجموعه سازمان پژوهش‌های علمی ‌و صنعتی ایران در احمدآباد مستوفی مستقر است، با اعلام این خبر، گفت: این مجموعه تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه فروش و تعمیرات اساسی نازل‌های سوخت، طراحی و ساخت تست استندهای سیستم‌های هیدرولیک، ‌سوخت و پنوماتیک، ارائه آموزش‌های تخصصی استانداردسازی و ساخت و تعمیرات انواع قطعات ‌و متعلقات سیستم‌های هیدرولیک، سوخت و نیوماتیک و تعمیرات اساسی موتورهای پیستونی هواپیما و همچنین شناسایی، مهندسی معکوس و تدوین دانش و نمونه‌سازی تجهیزات جانبی موتور هوایی را با شرکت‌های آسمان، فارسکو، مپنا، پارسیس، سپهر سامان، پاسکو، ویستا توربین، ماهان و تکین ارتباط پویا منعقد کرده است.
وی در خصوص مبلغ این تفاهم‌نامه نیز خاطرنشان کرد: ارزش ریالی تفاهم‌نامه‌‌ها در مجموع مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال بود که شامل ۴۸۰ میلیارد ریال قرارداد ریالی و یک میلیون یورو قرارداد ارزی است که امیدواریم با حمایت‌های صندوق نوآوری بتوانیم این تفاهم‌نامه‌ها را به قرارداد تبدیل کنیم و اگر تمام تفاهم‌نامه‌هایی که در رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما منعقد شد به قرارداد همکاری منتهی شود، این مجموعه امکان ایجاد ۶۰ فرصت شغلی شامل ۳۰ فرصت در سطح تحصیلات تکمیلی را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سروهیدرولیک پویا، گفت: برگزاری رویدادها توسط صندوق نوآوری و شکوفایی منجر به ارتباط بهتر و سریعتر شرکت‌های دانش بنیان و فناور با شرکت‌ها و صنایع کشور می‌شود، لذا زمان و هزینه بازاریابی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این حمایت‌های توسعه بازار و لیزینگ صندوق نوآوری موجب تحریک تقاضا و افزایش جذابیت خرید و استفاده از خدمات شرکت‌های دانش بنیان می‌شود، در نتیجه، این امور زمینه مساعدی را برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ها فراهم کرده است.
ایزدپناه، تصریح کرد: خروجی رویدادهایی مانند رویداد صنایع هوایی می‌تواند انعقاد تفاهم‌نامه یا قرارداد دوجانبه و چندجانبه باشد. علاوه بر این دعوت از نمایندگان و سفیران کشورهای همسایه در این نمایشگاه‌ها، فرصتی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی از سوی شرکت‌های دانش بنیان و توسعه صادرات در بخش هوانوردی تجاری نیز می‌شود.
وی در ادامه در رابطه با عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: لازم می‌دانم از رویکرد حمایتی صندوق نوآوری تشکر کنم چرا که یکی از اقدامات موثر صندوق برگزاری رویدادهای شناخت و اعلام نیازهای فناورانه کشور در حوزه‌های مختلف است. این اقدام بازار را از حالت جزیره‌ای دور کرده و به سمت ارتباط همه‌جانبه بین تمام ارکان دارای نقش در اکوسیستم فناوری و نوآوری پیش می‌برد.
مدیرعامل شرکت سروهیدرولیک پویا افزود: بدون شک نگاه جدید صندوق برای برقراری رویدادهای تخصصی که همه بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در آن حضور دارند، در به سامان رسیدن و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و همچنین تامین نیازمندی‌های مختلف کشور بسیار موثر و مفید خواهد بود و منافع برگزاری چنین رویدادهایی محدود به توافقات منجر به قرارداد نیست، بلکه ‌برگزاری نمایشگاه‌ها از محصولات دانش بنیان تخصصی مانند صنعت هوایی علاوه بر ایجاد سینرژی در خطوط هوایی و مراکز تعمیرات هواپیماها و حضور فعال‌تر پیمانکاران، سازندگان و ارائه دهندگان خدمات تعمیراتی در کشور، منجر به آشنایی هر چه بیشتر مسئولان و مدیران ارشد صنایع هوایی کشور با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.
ایزدپناه ضمن اشاره به کاربردی بودن خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار کرد: این مجموعه از خدمات لیزینگ، تسهیلات سرمایه درگردش و خدمات حوزه توانمندسازی مثل حضور در رویدادها و نمایشگاه‌ها استفاده کرده و با توجه به اینکه چشم‌انداز این شرکت تبدیل شدن به lufthansa در منطقه است، می‌توان گفت که تمام این خدمات برای مجموعه سروهیدرولیک پویا مفید و موثر بوده است.
وی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد من به صندوق نوآوری و شکوفایی این است که در هر اکوسیستم و صنعت بهترین شرکت‌ها را شناسایی کرده و با درگیر کردن تمام بازیگران لازم، برای توسعه صادرات آن شرکت‌ها تلاش کند، به طوری که نیازهای اطلاعاتی، حقوقی و… آنها رفع شود. همچنین ردیف بودجه یا تسهیلات برای نیازمندی‌های حوزه بازاریابی و تبلیغات با توجه به هزینه بالای آن در نظر گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات