راه‌اندازی وبسایت ۱۰۰۰۰ روز، راهنمای جامع مسیر شغلی

وبسایت ۱۰۰۰۰روز، مرجع راهنمای شغلی دانشجویان با حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد. این وبسایت که با هدف بهبود اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و هدایت دانشجویان و دانش‌آموختگان به سوی اشتغال ارزش‌آفرین، ایجاد شده و در آدرس ۱۰۰۰۰rooz.ir در دسترس است.

امروزه سرعت تحولات، تنوع تخصص‌ها، حرفه‌ها و مهارت‌ها در دنیای کسب‌وکار بیش از هر زمان دیگری است و با این حال، متاسفانه ساز و کار اثربخشی وجود ندارد که دانشجویان را در موقعیت‌های تصمیم‌گیری درباره شغل خود راهنمایی کند، موقعیت‌هایی که معمولا بسیار پیچیده و بعضا سرنوشت‌ساز هستند. از طرفی، بر خلاف بسیاری از موضوعات مدیریتی یا روانشناسی، در منابع آنلاین و کتاب‌ها، منبع قابل اتکایی در این حوزه وجود ندارد.

از این رو، تیم ۱۰۰۰۰ روز اقدام به جمع‌آوری تحقیقات در این زمینه و ایجاد یک راهنمای جامع برای انتخاب شغل و مدیریت مسیر شغلی کرده است تا به وسیله آن، دانشجویان بتوانند مسیر شغلی خود را طراحی کنند. هر بخش از راهنما به یک موضوع کلی مانند انتخاب شغل، رضایت شغلی ، تغییر حرفه، پیشرفت در مسیر شغلی و… می‌پردازد. این راهنما که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است، مبتنی بر نتایج تحقیقات دانشمندان در حوزه‌های روانشناسی سازمانی، مدیریت منابع انسانی و اقتصاد رفتاری است و در یک قالب کاربردی، مخاطب را گام به گام در حل مسائل خود همراهی می‌کند.

دلیل نام‌گذاری این وبسایت به ۱۰۰۰۰ روز این است که به طور متوسط، هر فرد ۱۰۰۰۰ روز در عمر خود کار می‌کند و این وبسایت تلاش می‌کند با نگاهی بلندمدت و جامع، به افراد کمک کند ۱۰۰۰۰ روز بهتری را برای خود و جامعه بسازند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

    پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

    پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

    نظرات