گفتگو با استارتاپی که قرار است صندلی اتوبوس‌ و مینی‌بوس‌های دربستی را بفروشد

به سرعت فروش صندلی‌ها، که از سوی مدیرعامل اتوبوسرانی مطرح شده بود، توسط توسط شهردار و معاون حمل‌ونقل ترافیک تهران تکذیب شد، اما در این میان ظهور یک استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل همگانی تکذیب نشد؛ استارتاپی که تمرکزش بر توسعه خدمات هم‌پیمایی قرار گرفته و خطوط مبتنی بر تقاضا DRT را توسعه می‌دهد. این استارتاپ قرار است از انتهای آذر ماه شروع به کار کند؛ اما نه برای اتوبوس‌های شهری، بلکه‌ برای اتوبوس‌های دربستی، مینی‌بوس‌هایی که در حال اضافه شدن به ناوگان بخش خصوصی هستند و شاید هم در آینده، ون‌ها. «احمد تابنده»، مدیرعامل «به‌همراه»، در گفتگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که قرار بود این استارتاپ در ۲۶ آذر ماه به شکل رسمی و طی مراسمی کار خود را آغاز کند اما انعکاس اشتباه خبر فعالیت در روز گذشته و ایجاد یک سوءتفاهم بزرگ، باعث شده تا این تیم تصمیم بگیرد زودتر حقیقت را رسانه‌ای کند. تابنده در مورد نحوه کارکرد این استارتاپ می‌گوید که از ناوگان اتوبوس‌های دربستی یا مینی بوس‌های جدید برای این‌کار استفاده خواهد شد و DRT هیچ ارتباطی به اتوبوس‌های شهری ندارد. به‌همراه در واقع قرار است با شرکت‌های خصوصی حمل‌ونقل که زیر نظر شهرداری فعالیت دارند، همکاری کنند و ناوگانش به این صورت تکمیل شود. تابنده در پاسخ به این سوال که آیا خودروهای عادی هم در آینده می‌توانند در این طرح مشارکت کنند یا خیر، می‌گوید این ایده برای آینده وجود دارد اما نه برای خودروهای شخصی، بلکه برای خودروهایی که زیر نظر شهرداری و تاکسیرانی هستند: «اصلا نگاه ما این نیست که خودروهای شخصی را از خیابان جمع کرده و وارد ناوگان کنیم. مدیرعامل به‌همراه خبر می‌دهد که در انتهای آذر ماه، ناوگان زیر نظر این استارتاپ با ۱۸ مسیر کار خود را آغاز می‌کند. او می‌گوید زمانی که کاربر مسیرش را انتخاب می‌کند، لیستی از برنامه حرکت را می‌بیند و با انتخاب و خرید، یک کد QR دریافت می‌کند و می‌تواند زمان سوار شدن از آن استفاده کند: «ما تحقیق میدانی انجام داده‌ایم و متوجه شده‌ایم در میدان ونک گاهی اوقات شخص مجبور است ۲۷ دقیقه انتظار بکشد تا صرفا سوار تاکسی شود. مدیرعامل به‌همراه اشاره می‌کند که الگوی این استارتاپ، بدون یارانه، و فقط بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی است و قرار نیست شهرداری یارانه‌ای به مسافرها بدهد: «در بحث کرایه، مدل اقتصادی است. تابنده همچنین در پاسخ به این سوال که وقتی قرار بر استفاده از ناوگان اتوبوسرانی نبوده، چرا مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران روز گذشته اظهار نظر خبرساز خود را رسانه‌ای کرده است، اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید فعالیت این استارتاپ، ارتباط مستقیمی با اتوبوسرانی ندارد بلکه این استارتاپ با هماهنگی شهرداری و شرکت اتوبوسرانی، از ظرفیت‌های خالی ناوگان دربستی شرکت‌های تحت نظارت شهرداری بهره می‌گیرد: «اطلاع‌رسانی روز گذشته ناقص بود.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

    منبع خبر

    دیجیاتو

    دیجیاتو

    جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

      نظرات