برترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۹

برترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۹

برترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۹

برترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۹

قله‌ اختصاصی اپل و سایر بزرگان

برترین برندهای سال دنیا از نگاه منبع معتبر «اینتربرند» اعلام شدند و آنچه در فهرست سال ۲۰۱۹ جالب به نظر می‌رسید، برتری تکراری اپل و گوگل و صعود آمازون به رده سوم بود. این اتفاق در حالی رخ داد که فیس‌بوک برای نخستین‌بار از فهرست ۱۰ برند برتر ۲۰۱۹ سقوط کرد و پس از یک سال فشار مطبوعات و فشار نظارتی که منجر به افت ۱۲ درصدی ارزشش شد، از رده نهم به مکان چهاردهم سقوط کرد. از سوی دیگر برند والت‌دیزنی برای اولین‌بار در تاریخ ۹۶ ساله خودش در بین ۱۰ برند اول قرار گرفت. بخشی از صعود والت‌دیزنی به این رتبه، به دلیل ارائه سیستم نمایش آنلاین + Disney است که به‌زودی رونمایی می‌شود. برندهایی که معمولا در صدر فهرست دنیای فناوری قرار دارند، گوگل، اپل و آمازون هستند و این‌بار هم در فهرست بهترین برندهای جهان باقی ماندند. این سه برند برتر هر کدام ارزشی بیش از صد میلیارد دلار دارند و اپل با ۲۳۴ میلیارد دلار در رتبه اول به چشم می‌خورد. برندهای فناوری و الکترونیکی بیش از نیمی از ۱۰رتبه اول برندهای برتر را در اختیار خودشان دارند.

فقط ۳ تغییر عمده

رده‌بندی کلی سالانه آژانس مشاوره برند اینتربرند، تغییر زیادی نکرده و تنها سه برند به فهرست اضافه شده است: دل، اوبر و لینکدین. دانیل بینز، مدیرعامل دفتر اینتربرند در نیویورک گفت: «برندهای برتر و در حال رشد در حوزه پاسخگویی، ارتباط و اعتماد، سرآمد هستند. در عصری که طبقه‌بندی‌ها بی‌وقفه تغییر می‌کنند و برهم می‌خورند و برندهای قدیمی با نبردهای بی‌پایان مواجه هستند، برخی مارک‌ها و شرکت‌های پیشرو، می‌توانند پیش‌بینی کنند چه تغییراتی در حال رخ دادن است.»

معیارهای برتری

اینتربرند برای ایجاد فهرست خودش، پیش‌بینی مالی و عملکرد یک برند، نقش یک برند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به خرید و قدرتی که در رقابت با دیگر برندها دارد را در نظر می‌گیرد. این فهرست هم برندهایی مانند استارباکس و هم برندهای حوزه B۲B ( Business-to-Business ) مانند «سلزفورس» را دربرمی‌گیرد. کسب و کار B۲B یکی از مدل‌های کسب و کار است که به آن مدل «تجارت به تجارت» هم گفته می‌شود. در این شیوه تمرکز بر فروش محصولات و خدمات به شرکت‌های دیگر است. B۲B معمولا به سه روش اتفاق می‌افتد؛ وقتی کسب و کار برای فرآیند تولید، نیاز به خرید مواد خام و اولیه دارد، زمانی که کسب و کار برای تجارت خود نیاز به یک سرویس حس می‌کند و هنگامی که کارخانه یا یک برند برای فروش محصولات خود نیاز به کسب و کار دیگری می‌بیند.

بیشترین رشد

برندهایی که بیشترین رشد را در سال گذشته تجربه کردند، عبارتند از: مسترکارت، سلزفورس، استارباکس و کاترپیلار. هرکدام از این برندها حداقل ۱۷ درصد از ارزش خود را افزایش داده‌اند. در سال ۲۰۰۱، ارزش کل شرکت‌هایی که در این فهرست بودند، حدود ۹۸۸ میلیارد دلار برآورد شد. امروز این ارزش به بیش از دو برابر یعنی معادل ۲/۲ تریلیون دلار رسیده است.

به مناسبت گرامیداشت بیستمین سال اعلام فهرست ۱۰۰ برند برتر، اینتربرند به اولین فهرست خود که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، نگاهی دوباره انداخت. امروز تنها ۳۱ عدد از دوهزار برند معرفی شده در فهرست سالیان قبل در فهرست ۱۰۰ برند برتر باقی مانده‌اند و تنها مایکروسافت و کوکاکولا توانسته‌اند رتبه خود را در ۱۰ برند برتر حفظ کنند. ماربورو و ای تی اند تی تقریبا نابود شده‌اند. از آنجا که اینتربرند تنها برندهایی که مشتریان و مخاطبان محلی و بین‌المللی دارند را در نظر می‌گیرد، برندهای مخابراتی در وضعیت نامساعدی قرار دارند. شرکت‌های چینی وی‌چت و گروه علی‌بابا هم در فهرست لحاظ نشده‌اند. برندهایی مانند بلک‌بری و نوکیا که زمانی پیشگام بودند، در رده‌بندی‌های قبلی در فهرست برترین‌ها حضور داشتند که بعدها به‌عنوان رقیب توسط دیگر برندها شکست خوردند و عقب ماندند. برند و برندسازی در ۲۰ سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده اما توانایی برندها در اینکه متناسب و مرتبط باقی بمانند و محصولی مفید و کاربردی تولید کنند، کماکان موضوعی ثابت و درست باقی مانده است.

منبع: interbrand.com

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات