جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش...

جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش...

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان شمالی، دکتر پارسی پور دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با بیان اینکه دانایی محور توسعه است گفت؛ دولت در شرایط کنونی با اهمیت به موضوع پژوهش به دنبال تحقق اقتصاد دانش بنیان و رفع چالش ها در حوزه های مختلف است‌ .
پارسی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ظرفیتهای قانونی مناسبی در حوزه پژوهش کشور وجود دارد خاطر نشان کرد؛ در قوانین حوزه آموزش عالی و دانشگاه ها فرصت های خوبی برای راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه ها، تکمیل طرح های پژوهشی و پروژه های نیمه تمام دانشگاهی پیش بینی شده و دقت نظر و پیگیری بیشتر مسئولان امر را می طلبد .
وی در ادامه افزود؛ در راستای تحقق برنامه بودجه کشور هیچ دستگاهی حق کاهش اعتبار پژوهشی را ندارد و یک درصد از اعتبارات هزینه ای دستگاه ها به امر پژوهش اختصاص یافته است .
دکتر محقر رئیس دانشگاه بجنورد و جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری استان نیز با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری فرصت مغتنمی برای اجتماع فعالان این دو حوزه در کنار یکدیگر می باشد به شعار این هفته اشاره کرد و گفت؛ پژوهش اثربخش در شرایط فعلی یعنی فرایندها و ساختارهای پژوهشی و هدفگذاری های مالی در فضای رقابتی بین المللی تا چه حد برخاسته از تقاضا، نیازها و مسئله محور است
دکتر گرمه ای دبیر کمیته برگزاری نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در آیین اختتامیه نمایشگاه و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که روز پنجشنبه ۲۱ آذرماه ۹۸ در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور برگزار شد، با قدردانی از همکاری دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی، علمی و تحقیقاتی استان بیان کرد؛ در نمایشگاه امسال ۱۱ مرکز آموزش عالی و دانشگاه، ۲ مرکز علمی و تحقیقاتی، ۵ واحد صنعتی و ۳۰ واحد فناور از پارک علم و فناوری و مراکز رشد حضور داشتند .
دکتر گرمه ای هچنین از انعقاد سه تفاهم نامه، ۱۵ کارگاه آموزشی، ۶ نشست تخصصی، ۱۵ بازدید دانش آموزی و دانشجویی در نمایشگاه پژوهش و فناوری خبر داد .
دکتر بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی بعنوان نماینده رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان و دکتر قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره حضور داشتند و بر نقش پژوهش و تحقیقات در توسعه و رشد استان تاکید کردند .
در این جشنواره در بخش پژوهشگران برتر دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی در گروه علوم پایه اعظم سبحانی از دانشگاه کوثر، گروه فنی و مهندسی محمد حاتمی از مجتمع فنی و مهندسی اسفراین، گروه علوم انسانی حسین طاهری چادر نشین از دانشگاه بجنورد و گروه دکتری حرفه ای عبدالمجید قلی زاده از دانشگاه علوم پزشکی حایز رتبه های برتر شدند .
در بخش پژوهشگران برتر دستگاه های اجرایی آمنه محمدی در گروه علوم پایه از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد مورد تجلیل قرار گرفت .
در بخش دانشجویی در گروه علوم پزشکی مقطع کارشناسی سالار پوربرات از دانشگاه علوم پزشکی استان، در مقطع کارشناسی گروه فنی و مهندسی آرش زینل زاده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و گروه علوم پزشکی مقطع دکتری حرفه ای مرتضی بهنام فر از دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شدند .
همچنین دکتر مجید وقار موسوی بعنوان فناور برتر گروه پارک علم و فناوری و مراکز رشد، مهدی قاسمی فرد بعنوان فناور برتر گروه دانشگاه ها از مجتمع فنی و مهندسی اسفراین مورد تقدیر قرار گرفتند .
در بخش طرح های پژوهشی حوزه دانشگاهی دکتر جودت از دانشگاه بجنورد، شرکت توان پردازان نگاره بیژن یورد از مرکز رشد دانشگاه آزاد بجنورد حائز عناوین برتر شدند .
در بخش پژوهشگران برتر دانش آموزی مصطفی حاتمی از بجنورد، سجاد فریدونی و جواد سعادتی هر دو از شهرستان شیروان و هستی رضایی از شهرستان اسفراین مورد تقدیر قرار گرفتند .
در این مراسم غرفه بنیاد نخبگان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بجنورد، شرکت آذین فورج، شرکت پتروشیمی، مرکز تحقیقات فرماندهی انتظامی استان، شرکت صنعت الکترونیک قاره و هسته فناور کنجد بعنوان غرفه های برتر دانشگاهی، صنایع و مجموعه پارک علم و فناوری شناخته شدند و در پایان از کمیته های ستاد هفته پژوهش و فناوری استان نیز تقدیر بعمل آمد .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان شمالی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی یک پارک علم و فناوری در شهر بجنورد می باشد

      نظرات