معاون فروش و امور مشتریان داتین از دغدغههای رسیدن به بانکداری دیجیتال میگوید
، درباره محصولات بانکداری دیجیتال این شرکت و دغدغههای روز بانکها توضیحاتی ارائه داد. ، شرکت داتین بهعنوان یکی از شرکتهای پیشرو در تولید نرمافزار و ارائه راهکارهای جامع بانکی و مالی شناخته میشود که اخیرا در پروژههای ملی متفاوتی نیز حضور پیدا کرده است. به همین بهانه با فرهنگ فرزان، معاون فروش و امور مشتریان شرکت داتین به گفتوگو نشستیم که در ادامه میخوانید. معاون فروش و امور مشتریان شرکت داتین در توضیح حوزههای فعالیت داتین و نقش این شرکت در بانکداری دیجیتال گفت: «این شرکت با ارائه سامانههای اصلی کربنکینگ شروع به فعالیت کرد و همزمان سامانههای پرداختی همچون سوئیچ، CMS و مدیریت کارت اعتباری را راهاندازی و اجرا کرد. همچنین در کنار این محصولات، داتین سامانههایی که بیشتر روی فعالیتهای مشتریان بانک تمرکز دارند، نظیر ۳۶۰ Customer، پروفایل مشتریان و باشگاه مشتریان، بانکداری شرکتی و بانکداری اختصاصی را عرضه کرده است.» راهکارهای جامع برنامهریزی منابع سازمانی (ERP) یکی دیگر از محصولات داتین است که از مجموعه سامانههای مدیریت منابع انسانی (HRM)، مدیریت تدارکات – پشتیبانی، مدیریت دعاوی و حقوقی، مدیریت امنیت اطلاعات، سیستم جامع بازرسی و حسابرسی، اتوماسیون اداری و پرتال، مدیریت ارتباط با مشتری، سیستم تهیه صورتهای مالی (تجمیعی و تلفیقی) تشکیل شده است. فرزان در توضیح این محصول گفت: «مجموعه سامانههای برنامهریزی منابع سازمانی داتین، یک راهکار مدیریتی مبتنی بر فناوری اطلاعات است که از مزایای آن میتوان به یکپارچگی و گردش اطلاعات بین تمامی بخشهای سازمان از جمله مالی، تولید، انبار، منابع انسانی، زنجیره عرضه و مدیریت مشتریان اشاره کرد.» به گفته او، یکی دیگر از حوزههایی که از دو سال پیش شرکت داتین تمرکز جدی بر آن گذاشته و فعالیتهای قابل توجهی نیز در آن داشته، بانکداری و تحول دیجیتال بوده که اخیرا هم (در سال ۹۸) شاهد ورود بانکهای مختلف و در راس آنها وزارت امور اقتصادی و دارایی با تدوین سند چشمانداز و تکلیف به بانکها به این حوزه هستیم. معاون فروش و امور مشتریان شرکت داتین خاطرنشان کرد: «اولین و مهمترین مسئله در بانک دیجیتال این است که ما در بانکهای سنتی تمرکزمان بر محصول بوده و به بیانی بانکها محصولمحور بودهاند در حالیکه در بانکداری دیجیتال تمرکز بر مشتری قرار گرفته و یک بانک دیجیتال، مشتریمحور خواهد بود؛ نکته دوم بحث سفارشیسازی خدمات است و در نهایت، گرفتن اطلاعات و ارائه به مشتری از کانالهای دیجیتال.» معاون فروش و امور مشتریان داتین در تشریح آخرین پروژههای این شرکت نیز به عصربانک گفت: «از ابتدای امسال داتین در کنار سایر پروژهها و مشتریان خود، روی پروژه راهکار بانکی بانک سپه تمرکز کرده که این پروژه درحال پیشرفت وفق طرح مدیریت پروژه مصوب است.» معاون فروش و امور مشتریان داتین این دغدغهها را چنین توضیح داد: «در مرتبه نخست، تحول دیجیتال و اقدامات ضروری در این حوزه مطرح است که این امر برداشتن گامهایی زیرساختی و بنیادی چه در کسبوکار عملیاتی بانکها و چه در سیستماتیک کردن فرآیندها و ستاد بانکها را میطلبد.»
متن کامل خبر در سایت راه پرداخت
نظرات