مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای در ایران ساخته شد

مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای در ایران ساخته شد

مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای امروزه به عنوان دستگاهی برای فراهم کردن آب‌گرم مصرفی ساختمان و صنایع به کار می‌رود. یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از توان و فناوری بومی به تولید چندین مدل از مبدل‌های حرارتی دست یافته است.

شرکت دانش‌بنیان «طاها قالب توس » توانسته انواع مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای گسکت‌دار، مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای جوشی، اسکید (پکیج)، استرینر و محصولات جانبی و یدکی را تولید کند.

به گفته فرشیدیان‌فر، مبدل حرارتی صفحه‌ای علاوه بر مصارف صنعتی می‌تواند به عنوان دستگاهی برای فراهم کردن آب گرم مصرفی ساختمان‌ها به کار رود.

وی ادامه داد: مبدل‌های حرارتی کاربردهای مختلفی دارد. این مبدل‌ها می‌تواند در صنایع نفت ، گاز، پتروشیمی و صنایع معدنی مورد استفاده قرار ‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان«طاها قالب توس » بیان کرد: با تولید این محصولات برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است.

فرشیدیان‌فر به صادرات محصولات این شرکت به کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: محصولات مختلف این شرکت به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است و در یک نمونه، صحن حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در نجف اشرف با استفاده از محصولات این شرکت تجهیز شده است.

این فعال فناور درباره اختلاف قیمت محصولات تولیدی این شرکت با نمونه‌های مشابه خارجی آن بیان کرد: قیمت تولیدات این شرکت در مقایسه با تولیدات شرکت‌های آمریکایی و اروپایی حداقل حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد ارزان‌تر است.

وی درباره واردات نمونه مشابه محصولات تولیدی این شرکت گفت: با توجه به تحریم‌ها و گران شدن نرخ ارز واردات این قبیل کالاها به کشور بسیار کم شده است و عملا واردات این محصولات صرفه اقتصادی ندارد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* نانو ذرات فلزی راندمان مبدل‌های حرارتی پره‌دار را بهبود می‌دهد

* مدارس کشور به فناوری رسوب‌زدایی در تاسیسات حرارتی مجهز می‌شوند

* رویای انرژی پاک با آبگرمکن‌های خورشیدی محقق می‌شود

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

* جایگزینی غیراصولی موتورخانه با پکیج


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات