کارگاه آموزشی "ایده تا بازار" با حضور اساتید دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد

کارگاه آموزشی "ایده تا بازار" با حضور اساتید دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این کارگاه آموزشی توسط دکتر "مصطفی کریمیان‌اقبال" مدیرکل سابق دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و عضو انجمن بین‌ا‌لمللی پارک‌های علم و فناوری( IASP ) در محل سالن رشد دانشگاه‌ علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، کمک به کارآفرینان و صاحبان ایده در جهت چگونگی تدوین و توسعه ایده و در نهایت عملیاتی کردن آن است.

در این کارگاه سه ساعته، دکتر کریمیان اقبال بیان داشت: توسعه ایده و رساندن آن به بازار می‌تواند از طرق مختلف از جمله مدون‌سازی ایده و فروش مستقیم آن و سپس آماده‌سازی برای ورود به بازار، اجرایی کردن ایده توسط کارآفرین یا مشارکت با دیگران از طریق برون‌سپاری و یا سپردن روند کامل کار از ایده تا تجاری‌سازی محصول به یک شرکت صورت گیرد .

دکتر کریمیان اقبال با اشاره به زمینه‌های ایده پردازی افزود: ارزیابی و چکش‌کاری ایده، تعیین بازار هدف، تحقیق هدفمندی در رابطه با بازار هدف، تهیه نمونه اولیه از محصول، حفاظت از مالکیت معنوی، انتخاب مدل کسب‌وکار، شناسایی کمپانی‌های کاندید، تعیین تصمیمات اولیه قبل از توسعه پروپزال و ارائه محصول و قرارداد گام‌هایی است که از ایده تا بازار باید طی شوند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات