شاخص‌های انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر اعلام شد

شاخص‌های انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر اعلام شد


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاخص های انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر کشور در حوزه های مختلف را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ مسعود برومند امروز سه شنبه در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار، هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، اظهار داشت: فرآیند انتخاب پژوهشگران برتر از مهر ماه امسال با بازنگری دستورالعمل و ابلاغ آن آغاز شد.
وی افزود: در این فرایند از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خواسته شد پژوهشگران و فناوران خود را به ما معرفی کنند که۳۶۳ نفر معرفی شدند و ۲۴۷ نفر از این تعداد، پژوهشگر و ۱۱۶ نفر فناور بودند.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: نقش موثر پژوهشگران در انتشارات علمی، ارتباط با صنعت و جامعه، توجه به مشکلات و چالش های کشور، فعال بودن پژوهشگر در حوزه علم و فناوری از جمله شاخص هایی بود که برای انتخاب پژوهشگر برتر لحاظ شد.
وی در ادامه به شاخص های انتخاب فناوران اشاره کرد و افزود: نقش فناور در پاسخگویی به نیاز کشور، فروش و تقاضا برای محصولات از جمله شاخص هایی بود که برای انتخاب فناوران در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از میان ۳۶۷ نفری که معرفی شده بودند ۱۷ نفر در حوزه پژوهشی و ۶ نفر در فناوری انتخاب شدند که چهار نفر در حوزه علوم انسانی و هنر، چهار نفر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، سه نفر علوم پایه، ۲ نفر فنی و مهندسی و چهار نفر در حوزه پزشکی بودند.
استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در مجموع ۱۲ نفر از شهرستان ها و ۱۱ نفر از تهران انتخاب شدند.

برومند با ارائه گزارشی از نمایشگاه پژوهش سال گذشته خاطرنشان کرد: بعد از پایان نمایشگاه سال گذشته، فعالیت های مهمی در دبیرخانه شورای علوم تحقیقات و فناوری برای تبدیل این موارد به قرارداد و تفاهم نامه انجام شد.
به گفته وی، ۸۹ تفاهم نامه در نمایشگاه تستا منعقد شد که ۱۹ تفاهم نامه به  قرارداد واقعی رسید.
برومند گفت: همچنین ۴۲۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شد و امسال نیز این فرآیند ادامه دارد.

وی درباره نمایشگاه امسال اظهار داشت: ۴۲ دانشگاه، ۲۴ پژوهشگاه، ۲۵ شرکت دانش بنیان، ۳۴ پارک علم و فناوری و مراکز رشد در این نمایشگاه مستقر هستند.

معاون وزیر علوم افزود: تعداد فناوری ها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و برای اولین بار نمایشگاه انتشارات کتاب دانشگاهی نیز بر پا می شود.

در هفته پژوهش و در حاشیه مراسم آغاز به‌کار بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری(فن بازار) و هفتمین نمایشگاه ایران ساخت، از ۱۷ پژوهشگر و ۶ فناور برگزیده کشوری با اهدای لوح، تجلیل شد.

شایان ذکر است شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق مستقر در امور موسسات پارک علم و فناوری خراسان موفق به کسب مقام فناور برگزیده کشور در بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور شد.

در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برپاست، بیش از ۳۵۰۰ محصول پژوهشی و فناورانه عرضه شده است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات