ضرورت تمرکز صاحبان صنایع بر حوزه صادرات

ضرورت تمرکز صاحبان صنایع بر حوزه صادرات

ضرورت تمرکز صاحبان صنایع بر حوزه صادرات

ضرورت تمرکز صاحبان صنایع بر حوزه صادرات

افسانه محرابی شب گذشته در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه فرش ماشینی واحدهای تولیدی و صنعتی صاحب آخرین تکنولوژی روز دنیا هستند، اظهار داشت: صاحبان صنایع باید بیشترین توجه خود را به صادرات و تحقیق و توسعه معطوف کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ میلیون دلار صادرات فرش ماشینی برای کشور ارزآوری دارد، ابراز داشت: لازم است تجار و بازرگانان و همچنین صاحبان تولید در این بخش حضور فعال تری در نمایشگاه های بین المللی داشته باشند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از تنظیم طرحی در وزارت صمت برای رونق تولید در پنج محصول کیف، کفش، لوازم خواب، فرش و پوشاک این حوزه خبر داد و تصریح کرد: این طرح برای تصویب هم اکنون در اختیار معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته است.

درج شناسه کالا بر روی پنج کالا برای جلوگیری از قاچاق

وی با اشاره به سعی و تلاش وزارت صمت برای جلوگیری از واردات بی رویه محصولات تولید داخل خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسه کالا بر روی پنج گروه کالا ذکر شده اعمال می شود.

محرابی با بیان اینکه کل کالاهای وارداتی و همچنین محصولات تولید داخل از سطح تولید تا عرضه باید شناسه دار شوند، افزود: پوشاک، کیف، کفش، فرش و لوازم خواب پنج گروه کالایی است که باید شناسه دار شود.

وی اجرای این طرح را باعث رونق تولید صنایع و کارگاه های داخل کشور دانست و بیان داشت: یکی دیگر از محاسن اجرای این طرح کاهش قاچاق است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به اینکه در حوزه پوشاک محصولات و برندهای داخلی در بسیاری از بازارها جایگزین برندهای خارجی شده است، اظهار داشت: امیدواریم با حمایت مردم و خرید کالای داخلی بتوانیم در رونق تولید واحدهای تولیدی داخلی و افزایش اشتغال قدم های موثری را برداریم.

رونق تولید در صنعت چادر مشکی با اجرای طرحی در هشت حوزه

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های وزارت صمت رونق تولید در واحدهای تولیدی چادر مشکی در داخل کشور است، ابراز داشت: با توجه به نیازهای داخل کشور و همچنین پیش بینی برای صادرات چادر مشکی به کشورهای همجوار که تقارب فرهنگی با ما دارند، طرحی تنظیم و ارائه شده است که بر مبنای آن در هشت حوزه تولید چادر ماشینی در کشور رونق بگیرد.

پیش بینی تولید ۸۰میلیون متر چادر مشکی در قالب طرح رونق تولید چادر مشکی

محرابی با اشاره به اینکه در هر حوزه تولید بیش از ۱۰ میلیون متر چادر مشکی پیش بینی شده است، تصریح کرد: برای انجام این طرح اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال لازم است که امیدواریم با تصویب و تامین آن توسط بانک مرکزی این طرح اجرائی شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تا سه سال آینده کشور از واردات چادر مشکی بی نیاز می شود، افزود: می توان با تشویق سرمایه گذاران و اعطای مشوق های لازم برای ورود سرمایه به بخش تولید چادر مشکی علاوه بر تامین نیاز داخل به دیگر کشورهای منطقه صادرات نیز داشت.

منبع: مهر

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات