نرم افزار راه بیان نو، راهکاری نو برای بیانی نو


مرتضی خدادادی در گفت و گو با خبرنگار پارک علم و فناوری خراسان در خصوص نرم‌افزاری-آموزشی بیان نوکه رتبه برتر را در بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان کسب نمود، اظهار کرد: اعضای گروه ما در سال‌های گذشته در حوزه‌های آموزشی، تولید محتوا و راهکارهای فناوری اطلاعات در زمینه آموزش مجازی فعالیت می‌کردند. نتیجه این سالها، رصد و کشف نیازمندی‌ها، کمبودها و همچنین چالش‌های موجود در این حوزه بود.

وی افزود: در طی تحقیقاتی متوجه شدیم که در شیوه تولید و ارائه آموزش مجازی و به طور کلی محتوای دیجیتال، علی‌رغم امکانات موجود در حوزه فناوری اطلاعات، به تنوع مخاطب، جذابیت‌های ارتباطی، تعاملی و همچنین رصد دقیق کاربر توجه کافی نشده است. در نتیجه به دنبال شیوه‌ای نو در تولید و ارائه محتوا شدیم و این دغدغه به همراه سابقه فعالیت‌های آموزشی، دانش فنی و تجربه اقتصادی منجر به تشکیل گروه نرم‌افزاری-آموزشی بیان نو شد.

هم‌بنیانگذار استارتاپ بیان نو بیان کرد: بیان‌نو نیاز به شیوه‌ای نو در تولید و ارائه محتوا داشت. این شیوه در سه اصل کلی خلاصه می‌شود؛ ابتدا محتوا باید دارای سناریوی چند خطی باشد و براساس عملکرد کاربر و به شکل خودکار مسیر آموزشی مخاطب رو تعیین کند. بنابراین افراد مختلف در یک موضوع مشخص متناسب با نیاز خود و بر خلاف آموزش‌های حضوری و الکترونیک آموزش می‌بینند.

خدادادی ادامه داد: محتوا باید دارای تعامل دوسویه باشد؛ یعنی باید کاربر را به چالش، پاسخ و تعامل دعوت کند و نسبت به عملکرد مخاطب واکنش نشان دهد. و نیز تمام واکنش‌ها، پاسخ‌ها و تعامل کاربر با محتوا، رصد و سنجش شود و قابلیت ارائه آمار کاربردی تحلیل مجدد محتوا براساس واکنش مخاطب و همچنین سنجش جامعه هدف داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به بازار بزرگ رو به رشد تولید محتوای دیجیتال و آموزش مجازی و وجود خلا پررنگ برای ارائه محتوا به شیوه نو و برای تداوم فعالیت‌های گذشته در تولید محتوا، اقدام به تولید دو محصول اصلی و مرتبط به هم کرده‌ایم تا این نیازها را پوشش دهیم.

هم‌بنیانگذار استارتاپ بیان نو تاکید کرد: برای تولید این محصولات علاوه بر موارد مذکور، ارزان بودن و در دسترس بودن نیز اهمیت ویژه‌ای داشت. محصول اول ما سامانه آموزش مجازی بیان نو است. این سامانه در واقع بستری برای ارائه و انتشار محتوا، تعامل ارائه دهنده محتوا با مخاطب و همچنین رصد فراگیران است. این سامانه نقش یک آموزشگاه مجازی رو ایفا می‌کند که مدیر، مدرس، فراگیر و ناظر دارد و برای مدرسان، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها قابل بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: با این محصول برای ایجاد یک آموزشگاه مجازی، نیازی به هیچ فعالیت فنی یا هزینه‌ نیست. با مبلغ کم و بدون نیاز به سروکله زدن با نیروهای فنی، با چند کلیک بر روی وب سایت آموزشی امکانات بسیار کاملی از جمله بار‌گذاری محتوا، گفتگو، ورکشاپ مجازی، ویدیو کنفرانس و آزمون آنالین تا فروش دور و همچنین دریافت وجه را بدون هیچ دردسری در اختیار خواهید داشت. حتی می‌توانید برند تجاری خود را مطرح کنید.

خدادادی اضافه کرد: بخشی از خلاء موجود را با یکپارچه کردن خدمات ارائه محتوا، ارزانی و در دسترس بودن آن پوشش داده‌ایم، اما در حوزه تولید محتوا کمبودهای حس می‌شود. نرم‌افزارهای موجود برای این‌کار هماهنگ با نیاز بومی و زبان فارسی نبودند. این کمبود منجر به ساخت نرم افزار تولید‌کننده رسانه‌های آموزشی هوشمند شد.

وی خاطرنشان کرد: این نرم‌افزارویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در حوزه داخلی و خارجی بی‌نظیر است.  تمرکز ما  بیشتر بر روی آموزش‌مجازی، محتوای بومی، امکانات تعاملی، جذابیت‌های بصری، سناریوهای چند خطی و رصد مخاطبان بود. مسیر ما در توسعه این نرم افزارحفظ سادگی آن در عین این‌که از امکانات پیچیده‌ای برخوردار باشد، بود. همچنین به غیر از ابزارهای حرفه‌ای ویرایش ویدیو در بیشتر حوزه‌ها از بقیه جلوتر هستیم.

هم‌بنیانگذار استارتاپ بیان نو ادامه داد: نرم‌افزار به صورت رایگان در اختیار کاربران  قرار می‌گیرد. پشتیبانی وآموزش نیز ارائه می‌شود. به سادگی می‌توانید از آن کسب درآمد کنید. ساختار این نرم‌افزار به‌گونه‌ای است که می‌تواند پنج حوزه در زمینه آموزش، تبلیغات، شبیه سازی، سرگرمی و اطلاع رسانی را انجام دهد. خروجی نهایی به شکل نرم‌افزار دسکتاپ، نرم‌افزار موبایل و فایل وب خواهد بود.

خدادادی بیان کرد: از پارک علم‌ و فناوری خراسان، بابت تمام حمایت‌‌ها کمال تشکر را دارم.

برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و غرفه فن‌بازار که مسئولان پارک برای ما فراهم کردن، فرصتی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با ما، بازاریابی و ارتباط با گروه‌های پژوهشی بود و همچنین باب همکاری با استارتاپ‌های مرتبط شکل گرفت. انتخاب شدن ما به عنوان استارتاپ برتر در این رویداد، شادابی و امید بیشتری رو به گروه تزریق کرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات