رتبه اول فناوران پارک علم و فناوری البرز در انعقاد قراردادهای فروش فناوری  در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازارکشور

رتبه اول فناوران پارک علم و فناوری البرز در انعقاد قراردادهای فروش فناوری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازارکشور

شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز که در بیستمین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازارکشور و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران حضور موثر داشتند، موفق شدند با انعقاد ۱۳ قرارداد به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد تومان رتبه اول را در بین شرکت های فناور به خود اختصاص دهند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز دکتر محمد صادق سبط الشیخ انصاری معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز با اعلام این خبر گفت: کل مبلغ قراردادهای ملی منعقده شرکت های فناور و دانش بنیان تا پایان روز سوم بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ۳۵۰ میلیارد تومان بوده که ۲۳ درصد حجم این قراردادها به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان مربوطه به فناوران پارک علم و فناوری البرز بوده است.
وی درباره زمینه ها و حوزه هایی که این قراردادها منعقد شده اظهار داشت: این قراردادها در زمینه شیمی، مهندسی پزشکی، پلیمر، مکانیک، تولید سیستم کنترل و مونیتورینگ و تولید اسپیلت و ... بوده است.
دکتر سبط الشیخ انصاری درباره علت این موفقیت ها توسط فناوران پارک علم و فناوری گفت: یارانه تشویقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حمایت‌های دفتر برنامه ریزی امور فناوری علت اصلی این رخداد است که همکارانم در پارک علم و فناوری البرز تمام تلاش خود را برای استفاده از این فرصت به کار گرفتند. همچنین شرایط تحریم که از طرفی هم یک فرصت شده است باعث شده به واسطه عدم واردات کالاهای خارجی, رویکرد سازمان ها و شرکت ها به محصولات و تولیدات داخلی فزونی یابد .


معاون پارک جزئیات توافقنامه‌ها را به شرح زیر عنوان نمود:
  • روز اول: ۲ قرارداد جمعا به مبلغ ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان با موضوعات تولید سیستم کنترل و مونیتورینگ و تولید اسپیلت
  • روز دوم: ۵ قرارداد جمعا به مبلغ ۶۱ میلیارد تومان در زمینه های شیمی, مهندسی پزشکی, پلیمر, مکانیک
  • روز سوم: ۶ قرارداد جمعا به مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد تومان در زمینه های شیمی, مکانیک, مهندسی پزشکی
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در روز چهارم و آخر, حداقل ۲ توافقنامه دیگر نیز نهایی خواهد شد .
براساس این گزارش،  دکتر کشمیری مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، دکتر طیبی رییس جهادددانشگاهی کل کشور، دکتر پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کل کشور ،دکتر بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان ، دکتر اخوندی رییس جهاددانشگاهی صنعتی شریف و تعدادی از مسئولین  از دستاوردهای فناورانه غرفه پارک  البرزبازدید و استقبال کردند .
شایان ذکر است ، پارک علم و فناوری البرز در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور و کمک به فروش محصولات فناورانه در"هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران" و "نمایشگاه پژوهش و فناوری ملی"  که ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران حضور فعال و موثری داشت.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری البرز

    پارک علم و فناوری البرز

    زمینه فعالیت جامع

      نظرات