تامین مالی طرح‌های فناورانه حوزه آب سرعت می‌گیرد

تامین مالی طرح‌های فناورانه حوزه آب سرعت می‌گیرد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش، محیطی زیست و انرژی موضوع تفاهم‌نامه‌ای است که به تازگی امضاء شد تا تامین مالی طرح‌های فناورانه این حوزه با سرعت بیشتری انجام شود.

این تفاهم‌نامه میان ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری، شرکت پیشگامان توسعه کارمایه آپادانا و شتابدهنده آبان منعقد شد.

قرار است با این اقدام بستر مناسبی برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات در حوزه‌های ذکر شده ایجاد شود. همچنین ایجاد ساز و کار برای شناسایی چالش‌ها و گلوگاه‌های اصلی فناوری و برنامه‌ریزی برای رفع آن در این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.

از سویی با امضای این تفاهم‌نامه حمایت از طرح‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های مرتبط افزایش می‌یابد و تسهیلاتی در چارچوب قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات ارائه می‌شود.

این تفاهم‌نامه زمینه ایجاد تعاملات برای بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های حوزه علم و فناوری، تامین مالی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه برای پاسخگویی نیازهای کشور را با توسعه فناوری‌های حوزه اب، خشکسالی، فرسایش، محیط زیست و انرژی هموار می‌کند.

پایان پیام/۲۵



اخبار مرتبط:

* ۱۰ اولویت طرح‌های فناورانه تامین آب تعیین شد

* طرح‌ها و ایده‌های فناورانه در حوزه آب و پساب حمایت می‌شوند

* طرح‌های اشتغالزای دانش‌بنیان در حوزه آب معرفی شد

* ایده فناورانه برگزیده حوزه آب و پساب وارد مرحله پیش‌شتابدهی شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات