رونمایی از محصول شرکت عضو پارک علم و فناوری خوزستان در نمایشگاه ملی پژوهش و فناوری ۹۸

رونمایی از محصول شرکت عضو پارک علم و فناوری خوزستان در نمایشگاه ملی پژوهش و فناوری ۹۸

در افتتاحیه نمایشگاه ملی پژوهش، فناوری و فن بازار تهران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نیز معاون علمی و فناوری رییس جمهور از EMI محصول شرکت دز الکترونیک عضو پارک علم و فناوری خوزستان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خوزستان، بازرسی الکترومغناطیسی (EMI) سیستمی است که از طریق القای میدان مغناطیسی بر روی لوله و جمع آوری پاسخ های ناشی از آن به وسیله تعدادی حسگر(کفشک) که در اطراف آن قرار داده می شوند، می تواند وجود ترک و عیوب مشابه آن را بر روی بدنه لوله تشخیص دهد.

بازرسی الکترومغناطیسی (EMI) ، به عنوان یکی از روش های تست غیرمخرب از طریق القای میدان مغناطیس درون اجسام فلزی و جمع آوری پاسخ های ناشی از آن به وسیله تعدادی حسگر که در اطراف آن قرار داده می شوند می تواند وجود ترک، خوردگی، حفره و عیوب مشابه را تشخیص دهد . به همین منظور یکی از تجهیزاتی که در حفاری برای بررسی وضعیت لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد سیستم EMI می باشد که به واقع دقیق ترین روش برای تشخیص عیوب احتمالی است .

با توجه به وجود تحریم های اقتصادی موجود و بالا بودن قیمت ارزی دستگاه مذکور و همچنین قدیمی بودن تکنولوژی دستگاه های فعلی و کمبود قطعات، نیاز به جایگزینی آن با دستگاهی با کارآیی بالاتر به شدت احساس می گردید .




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خوزستان

    پارک علم و فناوری خوزستان

    پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

      نظرات