مواد تا ابعاد ۳۰ میکرون ریز می‌شوند

مواد تا ابعاد ۳۰ میکرون ریز می‌شوند

این آسیاب‌ها اساساً برای تولید پودر با اندازه ذرات زیر ۵۰ میکرون در انواع تناژها کاربرد دارند. در محفظه آسیاب هیچ بخش متحرکی وجود نداشته و فرآیند خردایش تنها از طریق برخورد ذرات با یکدیگر اتفاق می‌­افتد. از طرفی به این دلیل که برخوردی بین مواد و بدنه آسیاب وجود ندارد برای مواد حساس به آلودگی در صنایع دارویی و غذایی و … نیز بسیار مناسب هستند .

محمد حسینی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «سمات صنعت سپاهان» درباره فعالیت این شرکت گفت: شرکت «سمات صنعت سپاهان» طراح و سازنده انواع مدل‌های میکرونایزرها برای کاربردهای متفاوت است.

این فعال فناور درباره ویژگی‌های مهم و موثر دستگاه‌های تولیدی این شرکت بیان کرد: توزیع اندازه ذرات بسیار بالا و یکنواخت، بدون دانه‌های فراری، ارائه محصولی با کیفیت بسیار بالاتر، محصول بدون آلودگی و آهن آزاد، همچنین با کنترل دمای مواد در حین آسیاب کاری نابودی خواص و ویژگی‌های محصول جلوگیری می‌شود.

وی به یکی از تولیدات این شرکت به نام «آسیاب یونیورسال» که برای مواد دارویی، شیمیایی و غذایی نرم تا سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد و گفت: آسیاب یونیورسال به منظور بازدهی بالا، کیفیت بالا، نگه‌داری آسان و ایمنی در استفاده طراحی شده است. این آسیاب­‌ها برای دستیابی به مشخصات مورد نیاز صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی توسعه پیدا کرده است.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به آسیاب کردن بسیار ریز (۳۰ تا ۵۰۰ میکرون)، دسترسی آسان و قابل تعویض بودن ادوات آسیاب، سرعت قابل تنظیم دستگاه، قابلیت انتخاب خروجی از پایین یا به شکل مارپیچ و قابلیت طراحی به صورت مقاوم در برابر انفجار اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «سمات صنعت سپاهان» همچنین درباره کاربردهای این دستگاه گفت: آسیاب­‌های یونیورسال و کلاسیفرهای هوایی با ملاحظات بهداشتی و تمیزکاری آسان طراحی شده‌­اند و بنابراین برای طیف وسیعی از کاربردهای غذایی مناسب هستند، از محصولات کریستالی (بلوری) سخت از قبیل شکر یا نمک تا محصولات نرم، فرآورده‌­های فیبردار مانند گندم، جو و جو دو سر .

وی ادامه داد: حداکثر بهداشت و قابلیت تمیزکاری کامل مهم‌ترین عوامل در صنعت لبنیات است . بنابراین این ملزومات به آسانی با این تکنولوژی آسیاب­ قابل دستیابی هستند که محصولات آسیاب شده شامل پودر مایه پنیر، کیسین (پروتئین شیر)، لاکتوز و پودر شیر می‌تواند باشد.

این فعال فناور درباره فروش این دستگاه‌ها در خارج از کشور نیز گفت: قراردادی برای فروش دستگاه‌های تولیدی این شرکت با یک شرکت عراقی منعقد شد که ارزش ریالی این قرارداد ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

حسینی از میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: به صورت مستقیم ۳۹ نفر با تولیدات این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «سمات صنعت سپاهان» نمونه مشابه تولیدات این شرکت به کشور وارد می‌شود که عموما این تجهیزات ساخت چین و یا کشورهای اروپایی است که به لحاظ کیفیت به تولیدات اروپایی بسیار نزدیک است و از نظر قیمت نیز دستگاه‌های این شرکت بسیار ارزان‌تر هستند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

* آسیاب‌های ایرانی تولید پودر نانو در مسیر صادرات قرار گرفت

* تجهیزات ایران ساخت نانوپودر تولید می کنند

* فرهنگ تولید باکیفیت و حمایت از کالای ایرانی به موازات هم نهادینه شوند

* شتابدهنده «پرسیس‌ژن» باحضور معاون علمی‌ و‌ فناوری رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات