افتتاح نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری در کرمانشاه

افتتاح نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری در کرمانشاه

نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری با حضور دکتر کریمی معاون‌توسعه مدیریت و ‌منابع استانداری، روسای دانشگاه های علوم پزشکی، رازی، صنعتی، علمی کاربردی و.. استان کرمانشاه و

۲۷ دستگاه اجرایی، بیش از ۷۰واحد فناور  در کرمانشاه آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، معصومه خان احمدی رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه و دبیر کمیته برگزاری نمایشگاه استانی هفته پژوهش در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که امروز(دوم دی) با حضور معاون توسعه منابع استانداری کرمانشاه برگزار شد،

اظهارکرد: نمایشگاه استانی هفته پژوهش با حضور دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان در ۲۷ غرفه به مدت سه روز فعالیت خواهد داشت.

وی بابیان اینکه در این نمایشگاه دستگاه‌های مختلف استان دستاوردهای پژوهشی و فناورانه یکسال اخیر خود را به نمایش گذاشته‌اند، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم تا در نمایشگاه امسال محصولات پژوهشی و فناورانه‌ای که تجاری سازی شده‌اند و یا نوآوری جدیدی روی محصولات قبلی انجام شده را به نمایش بگذاریم.

دبیرکمیته برگزاری نمایشگاه استانی هفته پژوهش از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه برپایی این نمایشگاه خبرداد و گفت: همچنین برای اولین بار در این نمایشگاه مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های ICT، کشاورزی، توسعه بازار، صنایع شیمیایی، شرکت‌های دانش بنیان و فرآیند ثبت اختراع، بصورت رایگان به علاقمندان به این حوزه‌ها ارائه می‌شود.

وی به راه اندازی غرفه ویژه دانش آموزی در این نمایشگاه هم اشاره کرد و افزود: در این غرفه واحدهای فناور پارک علم و فناوری در فناورهایی که دانش آموزان با مفاهیم آنها زیاد سروکار دارند، مانند گیم، انیمیشن، نانو و رباتیک برنامه‌هایی دارند.

خان احمدی یادآورشد: در این برنامه‌ها قصد داریم تا به دانش آموزان بیاموزیم که اختراع کردن کار سختی نیست و باید کمی خلاقیت داشت و سعی کنیم آنها را به مقوله پژوهش و اختراع وارد کنیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه تلاش شده تا پای عموم مردم را به این نمایشگاه باز کنیم، عنوان کرد: بسیاری از محصولات و فناوری‌هایی که در این نمایشگاه ارائه شده، محصولاتی است که مردم در زندگی روزمره خود با آنها سروکار دارند، پس باید با انجام تبلیغات مناسب زمینه‌ای را فراهم کنیم تا عموم مردم از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

نمایشگاه استانی هفته پژوهش از امروز( دوم دی) به مدت سه روز از ساعت ۹ صبح تا  ۱۷ عصر پذیرای عموم مردم است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات