پر فروش ترین کتاب آمازون در حوزه آموزش...

پر فروش ترین کتاب آمازون در حوزه آموزش...

پر فروش ترین کتاب آمازون در حوزه آموزش سازمانی

اصول

پر فروش ترین کتاب آمازون در حوزه آموزش سازمانی

کتاب اصول نوشته ری دالیو و ترجمه بشیر انیسی و زهره انصاری‌راد پرفروش‌ترین کتاب آمازون در حوزه فرهنگ سازمانی، با حمایت شرکت دوان ایرانیان و با هدف ارتقای فرهنگ سازمانی امسال ترجمه شده و به چاپ رسیده است.

نویسنده این کتاب ابتدا به مرور اصول کلی زندگی شخصی خود به صورت مختصر می‌پردازد و سپس اصول خود در مدیریت شرکت شخصی‌اش، بریج واتر، را به تفصیل بیان کرده است. شرکت بریج واتر در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های تامین سرمایه در جهان است و دالیو موفقیت خود در اداره این شرکت را اصول خود می‌داند که طی سالیان آنها را جمع‌آوری کرده و سپس در اختیار عموم مردم قرار داده است. آقای دالیو در مقدمه، هدف خود از نگارش این کتاب را اینگونه بیان کرده است: «بالاتر از همه‌چیز، می‌خواهم که شما برای خودتان فکر کنید و تصمیم بگیرید که ۱-چه می‌خواهید، ۲) چه چیزی درست است و ۳- چه کاری باید برای آن انجام داد. از شما می‌خواهم با یک ذهن باز و متفکر این کار را انجام دهید تا آنچه را می‌خواهید به‌دست بیاورید.»

در بخش نخست کتاب، ری دالیو راجع به معنای اصول، چرایی اهمیت اصول و ضرورت آن برای به‌دست آوردن آنچه از زندگی می‌خواهیم توضیح داده است.

در بخش دوم، ری به بیان این مطلب پرداخته که اصلی‌ترین اصول زندگی از نظر وی کدام است و آنها را بهترین راه تعامل با واقعیت و از این طریق رسیدن به خواسته‌های شخصی بیان کرده است. همچنین در این بخش به بررسی مسائلی پرداخته که انسان‌ها معمولا با درگیر شدن با آنها از رسیدن به خواسته‌هایشان باز می‌مانند و در صورت دوری از این مسائل، زندگی‌شان به نحو چشمگیری بهبود خواهد یافت.

بخش سوم درباره اصول مدیریتی دالیو است. از آنجا که او حدود ۳۵ سال است بریج واتر را مدیریت می‌کند، این اصول رویکرد بریج واتر را تا به امروز نشان می‌دهند. این بخش با یک تصویر کلی در سطح مفهومی آغاز می‌شود و توضیح می‌دهد که چرا وی اعتقاد دارد نتایج هر شرکت و سازمان در درجه اول توسط افراد و فرهنگ آن شرکت تعیین می‌شود. سپس در ادامه مواردی را مطرح کرده است که به اعتقاد او اصول مهمی هستند که در پس خلق هر فرهنگ عظیمی نهفته هستند: استخدام افراد درست، مدیریت کردن آنها برای رسیدن به بهترین سطح، حل کردن مشکلات به صورت سیستماتیک و گرفتن تصمیم‌های درست.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات