تبدیل زباله به مصالح ساختمانی یکی دیگر از دستاوردهای شرکت های فناور پارک علم و فناوری گیلان

تبدیل زباله به مصالح ساختمانی یکی دیگر از دستاوردهای شرکت های فناور پارک علم و فناوری گیلان

شرکت دانش بنیان سُمام گستر دمکش از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودسر موفق شد از زباله های غیرقابل تجزیه و غیرقابل استفاده مصالح بتونی بسازد .

این شرکت‌ فناوری اولین بار در کشور موفق به تولید مصالح ساختمانی از پسماند زباله شد .

عادل رنجی، مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور شهرستان رودسر در این رابطه گفت: شرکت سُمام گستر دمکش از شرکت های فناور مستقر در این مرکز می باشد که موفق شد به صورت پایلوت از پسماند زباله، مصالح تولید کند .


وی افزود: در شهرستان رودسر روزانه حدود
۱۰۰ تن زباله تولید می شود که با این روش در منطقه حدود ۸۰ درصد از این زباله ها مورد استفاده قرار می گیرد.


مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودسر درباره این روش گفت: این شرکت که در حوزه محیط زیست فعالیت دارد به دانش فنی تولید مصالح ساختمانی از زباله برگشتی دست یافته است و زباله جمع شده به کارخانه کمپوست انتقال داده می‌شود که بعد از پردازش حدود ۴۰ درصد از آن‌ها در قالب کارتن، قوطی ... تبدیل می شود و حدود ۴۰ درصد دیگر هم در قالب جدول، بلوک، گنگ چاه، موزاییک و ... تبدیل خواهد شد که در آینده نزدیک وارد بازار مصارف ساختمانی خواهد شد .

عادل رنجی در خصوص توجیح این طرح ادامه داد: شهرداری‌ها می‌توانند زباله‌های غیر بازیافتی خود را به این شرکت بدهند و خروجی این کارخانه محصولی مورد نیاز هرداری خواهد بود. این طرح از نظر اقتصادی و محیط زیست ، کاملا توجیح پذیر است و داری طرح توجیحی می باشد. شکل زباله با انجام این کار کاملا تغییر می‌کند و به مصالح ساختمانی تبدیل می‌شود.

وی در خاتمه گفت: پارک علم و فناوری گیلان همواره آماده حمایت از طرح ها و ایده هایی هستند که جوانان با خلاقیت برای رفع مشکلات و نیاز مندی های جامعه ارائه می دهند و این مرکز آمادگی دارد تا از ایده ها و طرح های مبتنی بر فناوری حمایت نماید.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه ۰۹۱۱۹۴۱۴۳۱۰ تماس حاصل نمایند

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

      نظرات