دکتر وحدت اعلام کرد:  امضای ۱۱۱ قرارداد و تفاهم‌نامه به ارزش ۳۷۵ میلیارد تومان در گردهمایی فناورانه صنعت فولاد

دکتر وحدت اعلام کرد: امضای ۱۱۱ قرارداد و تفاهم‌نامه به ارزش ۳۷۵ میلیارد تومان در گردهمایی فناورانه صنعت فولاد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از امضای ۱۱۱ قرارداد و تفاهم‌نامه به ارزش ۳۷۵ میلیارد تومان تا صبح روز سوم گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت فولاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت، در حاشیه رونمایی از سه محصول دانش ‌بنیان در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌‌های دانش‌ بنیان و استارت آپ‌های صنعت فولاد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته با وجود تمام محدودیت‌های مالی موجود در کشور، صندوق نوآوری توانسته بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در اختیار شرکت‌های دانش‌ بنیان قرار دهد.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری این حجم از نقدینگی را با همکاری بانک‌ها و صندوق‌‌های پژوهش و فناوری در اختیار شرکت‌های دانش بنیان گذاشته است و خوشبختانه در این همکاری توانسته‌ایم در زمان مناسب نقدینگی لازم را در اختیار شرکت‌های دانش ‌بنیان قرار دهیم.

وحدت در رابطه با دستاوردهای گردهمایی فناورانه صنعت فولاد که در حال حاضر در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است، گفت: در این سه روز، توانمندی‌‌های شرکت‌های دانش ‌بنیان در حوزه فولاد ارایه شد که حاصل آن ۱۱۱ قرارداد و تفاهم‌‌نامه میان شرکت‌های دانش بنیان با ۱۱ شرکت بزرگ فولادی بود که مبلغ این قراردادها و تفاهم ‌نامه‌ها حدود ۳۷۵ میلیارد تومان است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: امیدواریم این قراردادها و تفاهم ‌نامه‌‌ها با بسته‌‌های تشویقی صندوق نوآوری به قراردادهای قطعی منجر شود، چرا که اکنون ۱۱ شرکت بزرگ فعال در حوزه فولاد به واسطه این رویداد به شرکت‌های فناور اعتماد کرده و با آنها قراردادهایی را منعقد کرده‌‌اند.

وی در رابطه با حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از این قراردادها و تفاهم نامه‌ها، بیان کرد: تسهیلات لیزینگ و استصناع صندوق نوآوری برای شرکت‌های بزرگ جذابیت برای خرید محصولات دانش بنیان را ایجاد می‌‌کند، چرا که این تسهیلات با نرخ ۹ درصد در اختیار خریداران محصولات دانش ‌بنیان قرار می‌گیرد که همین امر باعث توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان خواهد شد.

وحدت یادآور شد: صندوق نوآوری از ابتدای سال جاری تاکنون رویدادهایی را در حوزه هواپیما، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، پهپادها، فضایی و فولاد برگزار کرده است. تاکنون همکاری‌ها در حوزه صنایع غذایی از سوی صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش بنیان بیشترین استقبال را به دنبال داشته است. در رویداد ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه صنایع غذایی نیز بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه بین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی بزرگ منعقد شد.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات