برگزاری رویداد بایومدکمپ (بوتکمپ تجهیزات پزشکی)

برگزاری رویداد بایومدکمپ (بوتکمپ تجهیزات پزشکی)

رویداد «بایومدکمپ»، بوتکمپ تجهیزات پزشکی است که توسط مرکز نوآوری اکسیژن با حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار می شود.

رویکرد بایومدکمپ، پرورش نیروی انسانی متخصص در حوزه تجهیزات پزشکی بوده و اولین دوره این رویداد یکماهه، بهمن ماه سال جاری کلید می خورد.

امیرحسین خان احمدی، مدیرعامل شتابدهنده اکسیژن درباره تقویم برپایی این رویداد گفت: بایومد کمپ اول، با موضوع پرورش نیروی انسانی در حوزه تجهیزات پزشکی، دو روز آخرهفته بهمن ماه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود. این رویداد قرار است، سال آینده نیز تداوم داشته باشد و به مباحث موردنیاز مهندسی پزشکی، چون بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی، پرورش نمایندگان علمی حوزه دارو و پرورش نیروی انسانی حوزه غذا و کشاورزی بپردازد.

به گفته خان احمدی، مدل برپایی بوتکمپ تجهیزات پزشکی به این ترتیب است که ابتدا نیازسنجی و ارزیابی شاخص های کلیدی شرکت ها و نهادهای فعال حوزه پزشکی انجام می‌شود و سپس بایومدمکپ با برپایی کارگاه های آموزشی تخصصی این ظرفیت ها را در سرمایه های انسانی ایجاد می کند.

او دانش آموختگان رشته های مهندسی برق، مکانیک ، پزشکی، مواد و متالوژی را جامعه هدف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: البته شرکت در بایومدکمپ برای عموم علاقه مندان آزاد است اما جامعه هدف رویداد، با حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی از تخفیف ویژه برخوردار می شوند. بدین ترتیب که فارغ التحصیلان رشته های مرتبط ازطریق ثبت نام مجازی در لینک دوره ها و موفقیت در آزمون شخصیت شناسی نئو(NEO 5)، می توانند از تخفیف یک میلیون تومانی این دوره یک‌ماهه برخوردار شوند.

خان احمدی با بیان اینکه در خروجی این دوره تخصصی، اصول اولیه حرفه ای به کارآموزان آموخته می شود، گفت: پس از اخذ آزمون نهایی، کارنامه و گواهینامه مهارتی شرکت کنندگان به 240 شرکت فعال پزشکی ارسال می شود تا در تامین نیروی انسانی مورداستفاده قرار گیرد و قطعا دوره های تکمیلی توسط خود شرکت‌ها و مراکز مربوطه ارائه می شود.

مدیرعامل اکسیژن ادامه داد: براین اساس با نهادهای فعال حوزه تجهیزات پزشکی و سلامت چون پویندگان راه سعادت، ارکیدفارمد، مهندسی زیستی آروکو، دفتر سلامت دانشگاه شریف، شتابدهنده سکو، استدیو تپش و شرکت‌های دیگر برای شناسایی نیازهای منابع انسانی جلساتی برگزار شده است.

او سیلابس آموزشی این رویداد را در دو بخش مهارت‌های نرم عمومی و تخصصی عنوان کرد و توضیح داد: شناخت استانداردهای CE، FDA و ISO13485 ، عیب یابی تجهیزات پزشکی، مدیریت ریسک در تولید، شناخت بازار مواد قطعات، آشنایی با قوانین و ضوابط ملی، امکان سنجی تولید، معرفی صنعت تجهیزات پزشکی و حوزه کارکردی در بخش تخصصی موردتوجه در رویداد اول است. مهارت‌های بخش عمومی هم که برای هر فرد علاقه‌مند به جذب در بازار کار شرکت‌های فناوری لازم است شامل کارگاه های خلاقیت و حل مسئله، شخصیت شناسی، فرهنگ سازمانی و سازگارپذیری، حل تعارض، و رفتار حرفه ای در کار می شود.

خان احمدی در معرفی اساتید و مربیان بایومدکمپ (بوتکمپ تجهیزات پزشکی) عنوان کرد: امیر نفریه، مدیر منابع انسانی شرکت بین المللی زرین رویا (مای‌ بیبی)، مربی رفتار سازمانی دوره اول بوده و داریوش سنقری کارشناس جذب و استخدام شرکت های تجهیزات پزشکی، مربی کارگاه شخصیت شناسی است. حنیف سالم کار مدیرمنابع انسانی ارکیدفارمد، فرهنگ سازمانی و محمودرضا مرآتی مدیر تحقیق و توسعه پویندگان راه سعادت نیز استانداردهای بین المللی را آموزش می دهند. برپایی کارگاه کاردکردی بازاریابی و امکان سنجی تولید نیز برعهده داوود معتمد، مدیر شرکت مهندسی زیستی آرکو خواهد بود.

    منبع خبر

    اکسیژن

    اکسیژن

    شتابدهنده تخصصی حوزه سخت افزار

    نظرات