مدارس از محصولات نمایشگاه دائمی«ایران ساخت» بهره‌مند می‌شوند

مدارس از محصولات نمایشگاه دائمی«ایران ساخت» بهره‌مند می‌شوند

حمایت از مدارس دولتی و غیرانتفاعی

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نقل از خبرگزاری فارس: پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره چگونگی استقبال بازدیدگنندگان و میزان فروش در هفتمین نمایشگاه ایران ساخت اظهار داشت: بعد از ۶ دوره‌ای که سپری کردیم سیستم فنی، مالی و کارگزاری ما در کارشان زبده‌ شده‌اند و کار را به خوبی انجام دادند؛ امسال نمایشگاه با نظم خیلی خوبی برگزار شد.

وی افزود: امسال بیش از ۹ هزار محصول و بیش از ۲ هزار لوازم جانبی در نمایشگاه ایران ساخت ارائه شد و بیش از ۳۵۰ شرکت حضور داشتند و تا این لحظه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پیش فاکتور صادر شده ا ست.

رئیس نمایشگاه ایران ساخت ضمن اشاره به جزئیات برگزاری این رویداد، بیان کرد: هر سال بخشی از پیش‌فاکتورها قطعی می‌شود، در حال حاضر نمی‌توانیم درباره فروش صحبت کنیم چون پیش‌ فاکتورها به تازگی صادر شده است و به سمتی می‌رویم که باید قراردادها منعقد شود و دانشگاه‌ها پول را پرداخت کنند که در واقع صدور پیش‌فاکتورها تا اردیبهشت‌ ماه صورت می‌گیرد .

فعالیت دائمی نمایشگاه ایران‌ساخت

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یک سال است که نمایشگاه به صورت دائمی به فعالیت خود ادامه می‌دهد یعنی این نمایشگاه تا نمایشگاه سال بعد ادامه دارد و خرید و فروش محصولات انجام می‌شود و سایت باز است و محصولات جدید نیز ثبت می‌شوند، ۴ روز محصولات را به نمایش می‌گذاریم که دیدار بصری داشته و اثرگذار باشند، بنابراین مطمئن باشید این ۲ هزار میلیارد فروش خیلی بیشتر خواهد شد و به حداقل دو برابر پیش‌فاکتورها خواهد رسید.

صالحی ضمن تاکید بر حمایت از مراکز علمی سراسر کشور بیان کرد: در نظر داریم علاوه بر تمام سازما‌ن‌هان،‌ دانشگاه‌ها،‌ مراکز علمی،‌ دانشگاه‌ آزاد و دانشگاه علمی و کاربردی تمام تجهیزات آزمایشگاهی و دانشگاهی را بر سر میزی که دانشجویان بر روی آن نشسته‌‌اند برسانیم و دیگر مهم نیست که این بخش خصوصی یا دولتی است.

حمایت‌های بیشتر از مدارس دولتی و غیرانتفاعی

رئیس نمایشگاه ایران ساخت در مورد اتفاق خاصی که امسال در هفتمین نمایشگاه ایران ساخت رخ داده است اظهار داشت: هم مراکز دانشگاهی دولتی و هم مراکز خصوصی می‌توانند از تخفیف‌های ۱۰ تا ۵۰ درصدی که در نمایشگاه در نظر گرفته شده استفاده کنند. در حال حاضر سعی در ارائه تمهیداتی داریم که بتوانیم حمایت‌های بیشتری از آموزش و پروش و مدارس دولتی و غیرانتفاعی داشته باشیم که آنها هم بتوانند از محصولاتی که در نمایشگاه ارائه می‌شود خرید انجام دهند.

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با وزیر آموزش و پرورش هم جلسه‌ای درباره نحوه حمایت از آموزش و پرورش داشتیم که به زودی اعلام می‌شود .

پایان پیام / ۳۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات