اختتامیه سومین دوره بازی های جدی سال ۱۳۹۸

اختتامیه سومین دوره بازی های جدی سال ۱۳۹۸

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ این رویداد با هدف توسعه اکوسیستم بازی‌های جدی و توسعه مهارت آموزی جوانان به طور هم‌زمان در صندوق نوآوری و شکوفایی تهران و دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

در دوره سوم این رویداد، دبیرخانه SeGaP۲۰۱۹ مجموعا ۷۲ اثر دریافت کرد که تعداد بازی‌ ارائه شده به دبیرخانه این رویداد در شهر تهران ۱۸ بازی و در شهر تبریز ۱۹ بازی اعلام شد که توسط داوران بررسی و نتیجه آن در اختتامیه جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۸ روز جمعه ۶ دی‌ماه با معرفی نفرات برتر در تالار الزهرا واقع در دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی تهران اعلام شد.

از میان آثار ارسال شده، پس از بررسی اولیه و بر اساس سه مرحله داوری علمی، تولید و تجاری، در نهایت ۹ بازی به عنوان فینالیست‌های جشنواره انتخاب شده‌اند.

۹ بازی جدی شامل «توان‌دست»، «تیزران»، «دستکش توان‌افزا»، «ریشتر»، «سارای»، «شاه گیگیلی»، «هانا»، «FirstAID» و «KeepStep» به مرحله نهایی راه یافتند.

فینالیست‌های SGF۲۰۱۹، برای داوری نهایی به ارائه دستاوردهای خود و دفاع از بازی تولید شده پرداختند که در نهایت، بازی «تیزران» به عنوان برترین بازی جدی سال انتخاب شد.

شرکت هوشمند اول بهشتی حامی رسمی سومین دوره بازی های جدی می باشد.

سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم اختتامیه بیان کرد: در حقیقت بعد از خاتمه این برنامه کار اصلی ما شروع می‌شود. یکی از اقدامات مهم ما این است که اهمیت بازی‌های جدی را در مجموعه‌های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه‌ها منعکس کنیم. در طول این چند سال با اقداماتی که مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام داده است، شاهد توسعه و رشد این فضا هستیم ولی این فعالیت‌ها کافی نیست. با توجه به اینکه بازی‌سازان امروز درگیر این موضوع هستند و اهمیت این موضوع را درک می‌کنند، لذا لازم است که ما هم فعالیت‌های جدی تر و موثرتری را انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید دانش در عرصه بازی‌های رایانه‌ای گفت: ما اگر در این بخش تولید دانش نداشته باشیم، حتماً در آینده دچار مشکل خواهیم شد. لذا با برگزاری سمپوزیوم این رویداد تلاش کردیم که این وجه کار را تقویت کنیم. با تقویت مبانی نظری و علمی تلاش می‌کنیم که این پشتوانه‌ها برای اقدامات بعدی در کشور محکم‌تر شود تا کسانی که بعداً در این حوزه کار می‌کنند از این ظرفیت‌ها بتوانند استفاده نمایند.امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بازی‌های جدی بیشتر استفاده کنیم و به عنوان بازو در حل مسایل کشور کمک و یاری رسان باشد.

لینک اصل خبر در سایت هاب

    منبع خبر

    هاب

    هاب

    نوآوری و توسعه کسب و کار

      نظرات