نخستین دستگاه "شیر برقی کنترل‌کننده سیستم تعلیق بادی خودرو" در خاورمیانه اختراع شد

نخستین دستگاه "شیر برقی کنترل‌کننده سیستم تعلیق بادی خودرو" در خاورمیانه اختراع شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، هنگامی که مردم در مورد کارایی اتومبیل فکر می‌کنند، معمولا کلماتی نظیر اسب‌بخار، گشتاورد و شتاب صفر تا صد به ذهنشان خطور می‌کند ولی اگه راننده نتواند خودرو را کنترل کند، همه قدرتی که توسط موتور ایجاد می‌گردد بدون استفاده است؛ به همین دلیل مهندسین خودرو تقریبا از هنگامی که به فناوری موتورهای احتراق داخلی چهارزمانه دست پیدا کردند، توجهشان به سیستم تعلیق معطوف گردید.

در این پروژه سعی شده سیستم تعلیق بادی بهتر مورد بررسی قرار بگیرد. هدف تعلیق بادی، تامین کیفیت رانشی نرم و روان به‌منظور افزودن قابلیتی همانند سرعت اتوماتیک برای خودترازی خودرو است. یک مشخصه تعلیق بادی این است که فرکانس‌های طبیعی ناشی از بار را که یک فنر فلزی انجام می‌داد، انجام نمی‌دهد. بنابراین این سیستم تعلیق می‌تواند حرکت نرمی برای شرایطی که بار کم است، انجام دهد و فشار را به‌طور اتوماتیک همراه با افزایش بار افزایش دهد.

این دستگاه اصلی‌ترین جزء سیستم تعلیق بادی خودرو و متشکل از قطعات مکانیکی و الکترونیکی است که وظیفه کنترل هوای ورودی و خروجی سیستم و انتقال هوا به کیسه بادهای هر محور برای بالا بردن نرمی سواری و فرمان‌پذیری(هندلینگ) خودرو در مواجهه با شرایط مختلف جاده‌ای را بر عهده دارد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات